Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Yabancı Otları | TRB333 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi uygulamaları, laboratuvarda bitki tanıma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşılan yabancı otların öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi ve üretimi sınırlayan faktörler. Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları. Tahıllar, endüstri bitkileri, Çayır mera yem bitkileri, yemeklik tane baklagillerde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları. Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri |
Ders Kaynakları |
• Yücer, M. M., 2007. Yabancıotlar. Hasad yayıncılık, 227s. İstanbul. • Göksel, N., Tanrıkut, S., 1953. Hububat Tarlalarında İlaçlama ile Yabancı Ot Mücadelesi. 30s. Göksel, N., 1962. Tarla - çayır - mera / yabancı ot mücadelesi. 41s
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
3 | Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi | Ders |
3 | Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi | Ders |
4 | Üretimi sınırlayan faktörler | |
5 | Yabancı otların genel özellikleri | Ders |
7 | Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları | Ders |
7 | Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları | Ders |
8 | Tahıllarda yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | |
9 | Endüstri bitkilerinde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | Ders |
10 | Çayır mera yem bitkilerinde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | |
11 | Yemeklik tane baklagillerde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | |
13 | Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri | Ders |
13 | Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri | Ders |
14 | Genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yabancı otlarla mücadele yöntemlerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrencilere yabancı otların tanıtılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yabancı ot kavramı | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı otlarla mücadele yöntemlerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere yabancı otların tanıtılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yabancı ot kavramı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |