Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Biyoteknolojisi | TRB339 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere bitki ıslahının son teknolojik gelişmesi olan bitki biyoteknoloji uygulamaları konusunda bilgiler öğretmektir |
Ders İçeriği |
Temel Laboratuar Teknikleri, Besin Ortamları Tarla Bitkilerinde Organogenesis ve Somatik Embriyogenesis ile Bitki Rejenerasyonu, Protoplast Kültürü ve Somatik Melezleme, Haploid Bitki Üretimi, Doku Kültürleri Aracılığıyla Hastalıksız Bitki Üretimi, Mikroçoğaltım, Embriyo Kültürü, Agrobacterium ve Doğrudan Gen Aktarım Teknikleri ile Tarla Bitkilerine Gen Aktarımı; Herbisitlere, Böceklere ve Hastalıklara Dayanıklı Tarla Bitkilerin Üretilmesi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin genel tanımı ve bu konuda genel bilgiler, Tarımda kullanılmasının önemi ve amacı, Bitki biyoteknolojisinin tarihsel gelişimi | |
2 | Bitkilerde uygulanan biyoteknolojik yöntemler, In vitro kültür teknikleri, Genetik manipülasyon teknikleri | |
3 | In vitro kültür laboratuar organizasyonu, Yıkama odası, besi ortamı hazırlama odası, inokülasyon odası, inkübasyon odası, verilerin alındığı oda | |
4 | Bitki Besi Ortamları, besi ortamının bileşimi, Bitki hücre ve doku kültürlerinde sık kullanılan bazı besi ortamları, besi ortamının hazırlanması | |
5 | In vitro kültürlerde sterilizasyonun tanımı, sterilizasyon yöntemleri, sterilizasyondan sonra görülen enfeksiyonlar | Ders Laboratuar |
6 | Embriyo kültürü | |
7 | Meristem kültürü | |
8 | İzolasyon ve İnokulasyon | |
9 | Haploid bitki kullanımı ve üretimi | |
10 | Protoplast kültürü, Regenerasyon ve somatik hibridizasyon | |
11 | Somaklonal varyasyon nedir? Varyasyon çeşitleri, Genetik stabilite ve çeşitliliği belirleme yöntemleri, avantaj ve dezavantajları | Ders |
12 | Bitkilerde kalıtım mekanizması, Kromozomların fiziksel kimyasal yapıları, Genin yapısı, protein sentezi, Bitkilerde gen transferi | |
13 | Bitkilerde gen transfer metotları, Transgenik bitkiler ve bitki genomlarının moleküler haritalaması | Ders |
14 | Biyoteknolojik yöntemler ile geliştirilmiş bitkiler, Genetik olarak değiştirilmiş bitkilerin kullanım olanakları, Türkiye' de biyoteknolojik çalışmaların durumu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genetik aktarımında kullanılan yöntemleri öğrenecek, Modern ıslah yöntemlerini öğrenecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Biyoteknoloji terimleri konusunda bilgi sahibi olacak; Doku kültürü terimleri konusunda bilgi sahibi olacak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
GDO nedir bilgi sahibi olacak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Klasik ıslah ile biyoteknolojinin kombine kullanımı ile ıslahta yer alması hakkında bilgi sahibi olacak | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Klasik ıslah yöntemleri ile çözüm bulamadığında hangi ıslah yöntemine başvuracağını bilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genetik aktarımında kullanılan yöntemleri öğrenecek, Modern ıslah yöntemlerini öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoteknoloji terimleri konusunda bilgi sahibi olacak; Doku kültürü terimleri konusunda bilgi sahibi olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
GDO nedir bilgi sahibi olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik ıslah ile biyoteknolojinin kombine kullanımı ile ıslahta yer alması hakkında bilgi sahibi olacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik ıslah yöntemleri ile çözüm bulamadığında hangi ıslah yöntemine başvuracağını bilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |