Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak Fiziği | ZDF303 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprağın oluşturan fazlar ve bu fazlar arasındaki statik ve dinamik ilişkileri ortaya koymak, bitkisel üretim etkileyen toprak fiziksel özelliklerinin etkilerini değerlendirmek ve sorunlara çözüm yolları bulmaktır. |
Ders İçeriği |
Toprak Fiziğinin tanımı, önemi ve amacı. Toprağın fiziksel durumu, toprakta üç faz arasında hacim ve kütle ilişkileri. Toprak bünye sınıfları, toprak yapısı, agregat oluşumu ve dayanıklılığı. Toprak havalanması ve su strüktürü. Su çeşitleri ve hareketi ile toprak sıcaklığının önemi anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprak Fiziğinin tanımı, ilgi alanları, önemi ve amacı | |
2 | Toprağın fiziksel durumu, toprakta üç faz arasında hacim ve kütle ilişkileri | |
3 | Toprağın katı fazı, toprağın bünyesi | |
4 | Toprak bünye sınıfları, toprak yapısı (strüktürü) | |
5 | Agregat oluşumu ve dayanıklılığı | |
6 | Toprakta yapısal durumun belirlenmesi | |
7 | Toprak havalanması | |
8 | Arasınav, ders değerlendirilmesi | |
9 | Toprak suyunun strüktürü, katı yüzeylere adsorpsiyonu, elektriksel çift tabaka, toprak kolloidlerinin dispersiyonu | |
10 | Topraktaki su çeşitleri ve su hareketleri | |
11 | Topraktaki su miktarının ölçülmesi ve ifade edilmesi | |
12 | Toprak sıcaklığı | |
13 | Toprak suyunun potansiyel enerjisi | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprak fiziksel özelliklerinin belirlenmesi için toprak analizi yapabilir ve bu amaç için yararlanılan araç ve gereçleri kullanabilir | |||
Toprakların fiziksel koşullarının bitki yetiştirmeye olan etkileri bilir | |||
Toprak fiziğine ait temel bilgilerle donanmış olur | |||
Değişik tarımsal uygulamaların toprak fiziksel koşullarına ne şekilde etkiler yapacağını bilir ve ortaya çıkabilecek sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilir | |||
Toprak fiziksel özelliklerinin belirlenmesi için toprak analizi yapabilir ve bu amaç için yararlanılan araç ve gereçleri kullanabilir | |||
Toprakların fiziksel koşullarının bitki yetiştirmeye olan etkileri bilir | |||
Toprak fiziğine ait temel bilgilerle donanmış olur | |||
Değişik tarımsal uygulamaların toprak fiziksel koşullarına ne şekilde etkiler yapacağını bilir ve ortaya çıkabilecek sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprak fiziksel özelliklerinin belirlenmesi için toprak analizi yapabilir ve bu amaç için yararlanılan araç ve gereçleri kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprakların fiziksel koşullarının bitki yetiştirmeye olan etkileri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak fiziğine ait temel bilgilerle donanmış olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik tarımsal uygulamaların toprak fiziksel koşullarına ne şekilde etkiler yapacağını bilir ve ortaya çıkabilecek sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak fiziksel özelliklerinin belirlenmesi için toprak analizi yapabilir ve bu amaç için yararlanılan araç ve gereçleri kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprakların fiziksel koşullarının bitki yetiştirmeye olan etkileri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak fiziğine ait temel bilgilerle donanmış olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik tarımsal uygulamaların toprak fiziksel koşullarına ne şekilde etkiler yapacağını bilir ve ortaya çıkabilecek sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |