Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Islahının İlkeleri | TRB334 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Zeki MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin; bitki ıslahının genel esaslarını ve yeni çeşit geliştirmede temel esas ve uygulamalarını anlamak ve bitki ıslahında kullanılan ıslah teknik ve yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bitki ıslahında dikkat edilecek maddeler |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitki ıslahının tanımı, önemi ve tarihçesi | |
2 | Bitkilerde Tozlanma ve Döllenme Biyolojisi | Ders |
3 | Autogame ve allogame bitkiler | |
4 | İncompatibility ve bitki ıslahında yararları | |
5 | Male sterility çeşitleri ve genetik sebepleri | |
6 | Seleksiyon Islahı | |
7 | Kombinasyon ıslahı (Pedigree, Bulk ve Bulked Progeny Yöntemleri) | Ders |
8 | Kombinasyon ıslahı ( Tek tohum dölü,Back cross ve Konvergens yöntemleri) | |
10 | Hibrid Islahına giriş, genetik temelleri | Ders |
10 | Hibrid Islahına giriş, genetik temelleri | Ders |
11 | Hibrid ıslahı uygulaması | |
12 | Mutasyon ıslahına giriş | Ders |
13 | Mutasyon çeşitleri ve bitki ıslahında kullanımları | |
14 | Genetik Mühendisliği çalışmalarının bitki ıslahında kullanım olanakları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
yabancı döllenen bitkilerde yeni bitki çeşidi geliştirmek için uygun yöntemleri kullanabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitkilerde döllenme biyolojisini açıklayabilme ve buna müdahale olanaklarını uygulayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mutasyon çalışmalarını yürütebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bitki ıslahı kavramını açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Erkek kısırlığın (male sterility) bitki ıslahında kullanım tekniklerini uygulayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
yabancı döllenen bitkilerde yeni bitki çeşidi geliştirmek için uygun yöntemleri kullanabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerde döllenme biyolojisini açıklayabilme ve buna müdahale olanaklarını uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mutasyon çalışmalarını yürütebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki ıslahı kavramını açıklayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erkek kısırlığın (male sterility) bitki ıslahında kullanım tekniklerini uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |