Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yabancı Dil II | TRB332 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel Yabancı Dil Bilgisinin Verilmesi ve Mesleki Terimlerin Öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi, tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi, tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Yabancı Dil Seviyelerinin Sınanması | |
4 | Yabancı Dil Bilgisi Genel Tekrar | |
4 | Yabancı Dil Bilgisi Genel Tekrar | |
5 | Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi | |
5 | Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi | |
7 | Vize | |
8 | Tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi | |
8 | Tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi | |
14 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | Tartışmalı Ders |
14 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | Tartışmalı Ders |
14 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | Tartışmalı Ders |
14 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | Tartışmalı Ders |
14 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | Tartışmalı Ders |
15 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkçe yayınların yabancı dile çevrilmesi konusunda alt yapıya sahip olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler makale yazma konusunda temel yabancı dil becerileri kazanacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler yabancı yayınların tercümesinde alt yapıya sahip olacaklar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe yayınların yabancı dile çevrilmesi konusunda alt yapıya sahip olacaktır. | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenciler makale yazma konusunda temel yabancı dil becerileri kazanacaktır. | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenciler yabancı yayınların tercümesinde alt yapıya sahip olacaklar | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 |