Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bahçe Bitkilerinde Topraksız Tarım Teknikleri | ZDF308 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Merve KARAKOYUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bahçe bitkilerinin yetiştiriciliğinde, topraktan kaynaklanan sorunları ortadan kaldırmak ve kontrollü koşullarda daha kaliteli ve yüksek verim almaya yönelik geliştirilen topraksız tarım uygulamalarına ilişkin temel bilgiler verilecektir. |
Ders İçeriği |
Topraksız tarımın tarihçesi, Dünyada ve Türkiye’de kullanımı, Topraksız tarım teknikleri (Su kültürü, Substrat kültürü) Kullanılan substratlar, Substrat kültüründe bitkilerin su ve besin gereksinimlerinin karşılanması, Topraksız tarımda bitki besleme. Sebze, süs bitkileri ve meyve ağaçlarında topraksız tarım teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Topraksız tarımın tarihçesi, Dünya’da ve Türkiye’de topraksız tarım, Topraksız tarımın avantaj ve dezavantajları | |
2 | Topraksız tarımın sınıflandırılması | |
3 | Durgun su kültürü, akan su kültürü, Aeroponik | |
4 | Substrat kültürü ve yetiştirme ortamları | |
5 | Topraksız yetiştiricilikte bitki besleme | |
9 | Topraksız ortamlarda sebze yetiştiriciliği | |
7 | Topraksız ortamda sebze yetiştiriciliği2 | |
8 | Ara sınav- Yetiştirme ortamları tekrar | |
9 | Topraksız ortamlarda sebze yetiştiriciliği | |
9 | Topraksız ortamlarda sebze yetiştiriciliği | |
12 | Topraksız ortamlarda süs bitkileri yetiştiriciliği | |
12 | Topraksız ortamlarda süs bitkileri yetiştiriciliği | |
13 | Topraksız ortamlarda meyve yetiştiriciliği | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topraksız yetiştirme sistemlerini öğrenmek; | |||
Topraksız ortamda bitki üretimi yapmak; | |||
Üretim esnasında karşılaşacağı problemleri çözmek; | |||
Bu konudaki yeniliklere açık olmak; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topraksız yetiştirme sistemlerini öğrenmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topraksız ortamda bitki üretimi yapmak; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim esnasında karşılaşacağı problemleri çözmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu konudaki yeniliklere açık olmak; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |