Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çayır Mera Yönetimi | TRB411 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, uygulamalar |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT |
Amaç |
Çayır Mera yönetimi hakkında gerekli bilgilerin verilmesi |
Ders İçeriği |
Çayır mer’a yönetiminin tanımı, bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri, otlatma, otlatma kapasitesi, otlatma mevsimi, üniform otlatma, yem tipine uygun hayvanla otlatma, otlatma sistemleri, çayırlardan yararlanma. |
Ders Kaynakları |
Altın M, Gökkus A ve Koç A. Çayır ve Mera Yönetimi. Tarım ve Ormancılık Bakanlığı Yayınları
öğretim üyesi notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Çayır mera yönetiminin tanımı | |
3 | Bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri | |
3 | Bitki fizyolojisi ve ekolojisi ile ilişkileri | |
5 | Otlatma, otlatma kapasitesi | Ders |
5 | Otlatma, otlatma kapasitesi | Ders |
8 | Otlatma mevsimi, üniform otlatma | |
8 | Otlatma mevsimi, üniform otlatma | |
9 | Yem tipine uygun hayvanla otlatma | |
10 | Otlatma sistemleri | |
10 | Otlatma sistemleri | |
12 | Çayırlardan yararlanma | |
12 | Çayırlardan yararlanma | |
14 | Genel tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çayırların gelişimi hakkında bilgi verilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Meraların gelişimi hakkında bilgi verilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler çayır mera yönetimi hakkında gerekli bilgiye sahip olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çayırların gelişimi hakkında bilgi verilir | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Meraların gelişimi hakkında bilgi verilir | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Öğrenciler çayır mera yönetimi hakkında gerekli bilgiye sahip olur | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |