Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Hukuku | TRB443 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenciler; tarımda geçerli olan yasal uygulamaları kavrayarak, tarımsal üretimle ilgili olarak sosyal ve etik değerlerin yanında yasal olarak sahip oldukları görev ve sorumluluklarının bilincine sahip olacaklardır |
Ders İçeriği |
Yasalarımızda tarımla ilgili hükümler - Tarımda üretim kaynaklarının kullanımı ile ilgili hükümler - Tarımda iş güvenliği ve çalışma hukuku |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri | |
2 | Temel Hukuk Bilgisi | Ders |
3 | T.C Anayasasında Tarımla İlgili Hükümler | |
4 | T.C.Medeni Kanununda Tarımla İlgili Hükümler | |
5 | Sular Hukuku | Ders |
6 | Mer’a Hukuku | |
7 | Orman Hukuku | Ders |
8 | Tarım Reformu Kanunları | |
9 | Kooperatiflerle ilgili Kanunlar | Ders |
10 | Tarımla İlgili Diğer Kanun Grupları | Ders |
11 | Tarım İşçileri Çalışma Hukuku | |
12 | Tarımda Kendi Hesabına Çalışanların Sosyal Güvenliği | |
13 | Ziraat Mühendisliği Çalışma Hayatını Düzenleyen Kanunlar | |
14 | Tarımda Bilirkişilik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğal kaynakların sürdürülebilirliliği ile ilgili kurumsal düzenlemeleri öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarım sektöründe görev alan kamu ve tüzel kişilerin sorumluluk sınırlarını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarımda çalışan gerçek kişilerin görev ve sorumluluklarının bilincine sahip olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarımın sorunlarını kavrayabilme, tarımda çalışan her kesimin yasal sorumluluklarını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarım sektörünün yönetimindeki aktörleri öğrenebilme ve bunların fonksiyonlarını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğal kaynakların sürdürülebilirliliği ile ilgili kurumsal düzenlemeleri öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım sektöründe görev alan kamu ve tüzel kişilerin sorumluluk sınırlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımda çalışan gerçek kişilerin görev ve sorumluluklarının bilincine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımın sorunlarını kavrayabilme, tarımda çalışan her kesimin yasal sorumluluklarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım sektörünün yönetimindeki aktörleri öğrenebilme ve bunların fonksiyonlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |