Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Tarihi ve Deontolojisi | ZMH103 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | ders verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarımın Tarihi Gelişiminin Öğretilmesi ve Meslek Bilgi ve Ahlakının Kazandırılması |
Ders İçeriği |
Topraktan yararlanma şekillerinin geçirdiği evreler, eski uygarlıklarda tarım, Selçuklularda tarım, Osmanlı İmparatorluğu’nda tarım, Sanayi Devrimi’nin tarıma etkileri, 1929-1930 Dünya Ekonomik Krizinin Türkiye tarımı üzerine etkileri, Atatürk ve Tarım, Türkiye’de Cumhuriyet döneminde tarım sektörü, Ziraat Mühendisliği’nin tanımı, kapsamı ve ilgili mevzuat, Ziraat Mühendislerinin mesleki örgütleri, etik kavramı, etiğin sınıflandırılması ve etik kuramları, sürdürülebilir tarım ve girdi kullanımı, gıda güvenliği ve gıda güvenirliği, toprak ve su kirliliği, biyoteknolojinin etik yönü, tarım çalışanlarının durumu, hayvan hakları, tarımda bilimsel çalışma etiği |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Özçelik,A., 2005. Tarım Tarihi ve Deontolojisi, A.Ü. Ziraat Fak. Eğitim, Araştırma ve Güçlendirme Vakfı Yayınları No:8, Ankara. Arslan, M., 2001. İş Ve Meslek Ahlakı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara Anonim, 2001. Ethical Issues in Food And Agriculture, FAO Ethics Series, Rome Duran, B., 1991. Türkiye Tarım Tarihi (1870-1914), Kırkambar Yayın no:1, Malatya. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Topraktan yararlanma şekillerinin geçirdiği evreler | |
3 | Eski uygarlıklarda tarım, Selçuklularda tarım | |
4 | Osmanlı İmparatorluğu’nda tarım, Sanayi Devrimi’nin tarıma etkileri | |
5 | 1929-1930 Dünya Ekonomik Krizinin Türkiye tarımı üzerine etkileri, Atatürk ve Tarım | |
6 | Türkiye’de Cumhuriyet döneminde tarım sektörü | |
7 | Ziraat Mühendisliği’nin tanımı | |
8 | Ziraat Mühendisliği’nin tanımı, kapsamı ve ilgili mevzuat | |
9 | Ziraat Mühendislerinin mesleki örgütleri, etik kavramı, etiğin sınıflandırılması ve etik kuramları | |
10 | Sürdürülebilir tarım ve girdi kullanımı | |
11 | Gıda güvenliği ve gıda güvenirliği | |
12 | Toprak ve su kirliliği, biyoteknolojinin etik yönü | |
13 | Tarım çalışanlarının durumu | |
14 | Hayvan hakları, tarımda bilimsel çalışma etiği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanında takım çalışması yapabilir, gerektiğinde bağımsız davranabilir, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir,Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilir, bilim teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir, tarımda kalite sistemleri konusunda bilinç sahibi olabilir | |||
Bitki Koruma konularını ve ilgili bilim dallarındaki kavramları, prensipleri ve olayları kavrayabilir | |||
Bitki Koruma ve ziraat mühendisliği alanındaki mevzuatlara hakim olur,Mesleki çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilir | |||
Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak tanıyabilir, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilir,Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre, insan, bitki ve hayvan sağlığını göz ününde bulundurarak ve gıda güvenliğini dikkate alarak yürütebilir | |||
Temel bilim ile mühendislik bilgi ve ilkelerini ziraat mühendisliği alanındaki problemlere uygulayabilir,Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olur, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde gerekli hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği kazanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında takım çalışması yapabilir, gerektiğinde bağımsız davranabilir, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olur, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir,Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilir, bilim teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir, tarımda kalite sistemleri konusunda bilinç sahibi olabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki Koruma konularını ve ilgili bilim dallarındaki kavramları, prensipleri ve olayları kavrayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitki Koruma ve ziraat mühendisliği alanındaki mevzuatlara hakim olur,Mesleki çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancı otlar ve yararlı organizmaları genel olarak tanıyabilir, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilir,Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik ve bilimsel bilgi ile tanımlanmış mevcut önerileri, sürdürülebilir tarım, çevre, insan, bitki ve hayvan sağlığını göz ününde bulundurarak ve gıda güvenliğini dikkate alarak yürütebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bilim ile mühendislik bilgi ve ilkelerini ziraat mühendisliği alanındaki problemlere uygulayabilir,Tarımsal üretim sürecinde teknikler hakkında bilgi sahibi olur, süreçle ilgili temel problemleri tanımlayabilme ve bunların çözümünde gerekli hesaplama araçlarını kullanabilme yeteneği kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |