Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tohumluk Bilimi | TRB303 | 5 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Prof. Dr. Zeki MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
Amaç |
Tohumluğun anlamı ve önemi, vejetatif ve generatif tohumluk farklılığını kavratmak, normal üretimden normal üretiminin agronomik (toprak hazırlığından hasada kadar) işlemler yönünden farklılıklarını algılatmak, kimi önemli tarla bitkilerinde tohumluk üretim kurallarını benimsetmek, tohumluk teknolojisi (kurutma-işleme-paketleme) konularını algılatmak ve gelişmeleri kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Tohumluk kavramının anlamı ve önemi, vejetatif tohumluk materyalleri, tohumluk üretiminde agronomik (toprak hazırlığından hasada kadar) işlemler, kimi tarla bitkileri (endüstri bitkileri-tahıllar-yemeklik baklagiller-yem bitkileri)’nde tohumluk üretiminin esasları, tohumluk teknolojisinde (depolama-işleme-paketleme) genel işlemler ve esasları |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim Üyesinin Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 5 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitkilerde üreme (generatif-vejetatif) | |
2 | Tohumluk üretiminde ekolojik esaslar: - İklim | |
3 | Toprak - Yükselti-Eğim-Yöney - Böcekler | |
4 | Tohumluk üretiminde agronomik esasları: -Koruma-İzolasyon - Tohum yatağı hazırlama - Tohumluk ve aşılanması | |
5 | Ekim zamanı ve yöntemleri - Ayıklama - Yabancı bitki kontrolu | |
6 | Gübreleme - Sulama - Tamamlayıcı tozlama | |
8 | Hastalık ve zararlı kontrolu - Hasat ve harman | Saha / Arazi Çalışması |
8 | Hastalık ve zararlı kontrolu - Hasat ve harman | Saha / Arazi Çalışması |
9 | Endüstri bitkileri(Ayçiçeği, yer fıstığı, pamuk, susam, haşhaş, şeker pancarı, tütün, patates)’nde tohumluk üretim esasları | Saha / Arazi Çalışması |
10 | Sıcak ve serin iklim tahıllarında tohumluk üretiminin esasları - Yemeklik baklagillerde tohumluk üretiminin esasları | |
11 | Tohumlukların depolanması | |
12 | Tohumlukların işlenme teknikleri: - Kurutma - İşleme-Ayrılma | |
13 | Tohum kaplama- Delintasyon- Paketleme | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür bitkilerinde tohumluk üretiminde agronomik işlem farklılıklarını kavrama ve sentezleyebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tohumluk kavramını ve önemini anlayabilme, vejetatif ve generatif bitki üretim şekillerini algılama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kimi tarla bitkilerinde tohumluk üretim kurallarını algılama ve uygulamada değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tohumlukların depolanma-işlenme ve paketlenmesinde kullanılan teknolojiyi algılama ve uygulayabilme yeteneğini kazanma | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bölgeler bazında tarla bitkilerinde tohumluk üretim potansiyelini belirleyebilme ve öneriler sentezleyebilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür bitkilerinde tohumluk üretiminde agronomik işlem farklılıklarını kavrama ve sentezleyebilme | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Tohumluk kavramını ve önemini anlayabilme, vejetatif ve generatif bitki üretim şekillerini algılama | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kimi tarla bitkilerinde tohumluk üretim kurallarını algılama ve uygulamada değerlendirebilme | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Tohumlukların depolanma-işlenme ve paketlenmesinde kullanılan teknolojiyi algılama ve uygulayabilme yeteneğini kazanma | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Bölgeler bazında tarla bitkilerinde tohumluk üretim potansiyelini belirleyebilme ve öneriler sentezleyebilme | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |