Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sitogenetik | TRB329 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Genetikte temel kavramlar, hücre bölünmesi ve kalıtımın esasının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Genetik kavramlar ve kalıtımın esası |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sitogenetikte Temel Kavramlar ve Sitogenetik Araştırmalar | |
2 | Mitoz ve Mayoz Bölünme, Genetik Önemi ve Kontrolü | Problem Çözme |
3 | Mendel Kalıtımının Esası, Monohibrit, Dihibrit, Trihibrit Kalıtım | Problem Çözme |
4 | Soy Ağacı (Pedigri) | |
5 | Mendel Oranlarından Sapmalar | |
7 | Genetikte Olasılık | Problem Çözme |
7 | Genetikte Olasılık | Problem Çözme |
8 | Canlılarda Eşey Tayini, Eşey ile İlgili Kalıtım | Problem Çözme |
9 | Bağlantı ve Krossing-Over, Kromozom Haritalama | |
10 | Multipli Allel Genler | Problem Çözme |
11 | Kantitatif Kalıtım | |
12 | Mutasyonlar | |
13 | Çekirdek Dışı Kalıtım | |
13 | Çekirdek Dışı Kalıtım |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genetik materyali tanır ve kalıtımdaki fonksiyonunu öğrenir | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Çeşitli özelliklerin kalıtım modelleri ile ıslah çalışmaları arasındaki bağlantıyı anlar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Genetik biliminin Ziraat Mühendisliğindeki önemini ve fonksiyonunu kavrar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Genetik çeşitliliğin sebeplerini ve mekanizmalarını öğrenir | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Genetik biliminin temel ilke ve kavramlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genetik materyali tanır ve kalıtımdaki fonksiyonunu öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli özelliklerin kalıtım modelleri ile ıslah çalışmaları arasındaki bağlantıyı anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik biliminin Ziraat Mühendisliğindeki önemini ve fonksiyonunu kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik çeşitliliğin sebeplerini ve mekanizmalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik biliminin temel ilke ve kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |