Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Biyoteknolojisi ve Tarım | TRB322 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciler çevre ile ilgili problemlerin çözülmesinde biyoteknolojik uygulamalar ile tarımsal yöntemlerin birleştirmeyi öğrenir. |
Ders İçeriği |
Çevre ve çevre kirliliği üzerine bazı terimlerin açıklaması, besinsel döngüler, çevre kirliliği, çevre mikrobiyolojisi, biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan mikroorganizmalar, katı atık arıtımı, atık sular ve arıtımında biyoteknolojik uygulamalar, ağır metal kirliliği ve giderimi, mikrobiyal liçing, biyogaz üretimi, kömürün desülfürizasyonunda biyoteknolojik uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Dr. Erhan Çetinkaya, Çevre Biyoteknolojisi Ders Notları Harran Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre ve çevre kirliliği kavramlarının tanımı | |
2 | Azot, karbon ve su döngüleri ve çevre için önemleri ve çevre kirliliği | |
3 | Biyoteknolojide kullanılan mikroorganizmaların özellikleri | |
4 | Katı atık artımı ve bunların tarıma kazandırılması | |
5 | Atık sular ve atık su artımında kullanılan biyoteknolojik uygulamalar | |
6 | Arıtılmış atık suların tarımda kullanımı | |
6 | Arıtılmış atık suların tarımda kullanımı | |
8 | Ağır metal kirliliği tanımı ve kirliliğin giderilmesi | Ders |
9 | Ağır metal kirliliğinin giderilmesinde tarımsal uygulamalar | |
10 | Mikrobiyal lçing | Ders |
11 | Biyogaz üretimi | |
12 | Biyogaz üretimi ve tarım | |
13 | Kömürün desülfürizasyonunda biyoteknolojik uygulamalar | |
14 | Genel tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler çevre ile ilgili problemlerin çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler biyoteknolojik uygulamaları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
biyoteknolojik uygulamalar ile tarımsal yöntemlerin birleştirmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler çevre ile ilgili problemlerin çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler biyoteknolojik uygulamaları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
biyoteknolojik uygulamalar ile tarımsal yöntemlerin birleştirmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |