Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer Hazırlama ve Sunum | TRB324 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, sunum |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Lisans öğrencilerinin, bitirme tezi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Seminer hazırlama ve sunum |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seminer konusunun seçimi | |
2 | Seminer hazırlamanın kuralları | Gösterim |
3 | İyi bir konuşmacının özellikleri ve sunumun temel süreçlerinin aktarılması | Tartışmalı Ders |
4 | Sunumun planlanması, konunun seçilmesi, sunumun amacının belirlenmesi | |
5 | Sunum materyallerinin belirlenmesi ve sunum taslağının hazırlanması, sunumda kullanılacak görsel materyallerin hazırlanması, sunum provalarının yapılması | |
6 | Örnek sunumların incelenmesi | |
7 | Toplantı yönetimi kavramının ve amaçlarının aktarılması, toplantı yönetimi süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi | Seminer |
8 | Öğrenci proje sunumu | |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
9 | Öğrenci proje sunumu | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplantı yönetiminin öneminin farkında oluş ve etkili toplantı yönetimi becerisi edinebilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Problem Çözme Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Belirlenen konular hakkında etkili araştırma yöntemlerini kullanma ve geliştirme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Seminer | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilimsel konularda nasıl araştırma yapıldığını öğrenme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Verileri ve bilgileri analiz ederek organize edebilme ve uygun sunum tekniklerini kullanabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendini ifade edebilme, topluluk önünde sunum yapabilme becerisi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplantı yönetiminin öneminin farkında oluş ve etkili toplantı yönetimi becerisi edinebilme | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Belirlenen konular hakkında etkili araştırma yöntemlerini kullanma ve geliştirme | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Bilimsel konularda nasıl araştırma yapıldığını öğrenme | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Verileri ve bilgileri analiz ederek organize edebilme ve uygun sunum tekniklerini kullanabilme | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Kendini ifade edebilme, topluluk önünde sunum yapabilme becerisi | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 |