Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulak Alan Yönetimi | TRB326 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci Sulak Alan Ekosistemi, Bu ekosistemlerin ekolojik açıdan önemi, Ülkemizdeki Sulak Alanlar, Yasal Mevzuat ve Ramsar Sözleşmesi ile Sulak Alan Koruma Çalışmaları ve yönetim Planları Hakkında Bilgi Sahibi Olabilecektir |
Ders İçeriği |
Sulak Alan Ekosistemi Hakkında Temel Bilgiler, Ülkemizdeki Önemli Sulak Alanlar, Sulak Alanlar Mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi, Sulak Alan Yönetim Planları |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sulak Alanlar İle İlgili Temel Bilgiler | |
2 | Sulak alan tipleri | |
3 | Sulak alanların önemi ve kullanım değerleri | |
4 | Sulak Alanların Yeraltı ve Yerüstü Sularıyla Olan Etkileşimi | |
5 | Sulak alanlardaki tür zenginliği ve endemizm | |
6 | Ülkemizdeki Sulak Alanlar | |
8 | Ülkemizdeki Sulak Alanlara İlişkin Temel Sorunlar | Ders |
8 | Ülkemizdeki Sulak Alanlara İlişkin Temel Sorunlar | Ders |
9 | Sulak Alanlar Mevzuatı | |
10 | Dünyadaki Sulak Alanlar | |
11 | Ramsar Sözleşmesi | |
12 | Sulak Alan Koruma Çalışmaları | Ders |
13 | Sulak Alan Yönetim Planı ve Önemi | |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizdeki Sulak Alanlar hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulak Alan Mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulak Alan Ekosistemi hakkında temel bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulak Alan Koruma Çalışmaları ve Yönetim Planları hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sulak Alanları havza bütünüyle değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizdeki Sulak Alanlar hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sulak Alan Mevzuatı ve Ramsar Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sulak Alan Ekosistemi hakkında temel bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sulak Alan Koruma Çalışmaları ve Yönetim Planları hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sulak Alanları havza bütünüyle değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |