Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitkisel Gen Kaynakları | TRB328 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ülkemize özgü(Endemik) ve nadir bitki türlerinin gen kaynakları olarak etkili ve sürdürülebilir kullanımını sağlamaktır.Bu kapsamda endemik ve nadir bitki türlerinin korunması,toplanması ve muhafazası hakkında öğrencilere bilgi verilecek ve kazanımlar elde edilecektir. Transgenik bitkilerin doğal gen kaynakları üzerinde oluşturabileceği genetik erozyon ve risk analizleri hakkında bilgi kazanımı sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Biyoçeşitliliği oluşturan bitki gruplarının oluşumu, gelişimi ve şimdiki durumları |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bilgiler | |
2 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Durumu | |
5 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Korunması | Ders |
5 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Korunması | Ders |
5 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Korunması | Ders |
6 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Toplanması | |
9 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Kullanımı | Ders |
9 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Kullanımı | Ders |
9 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Kullanımı | Ders |
10 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynaklarının Muhafazası,Hızlı Üretimi ve Biyoteknoloji | Ders |
11 | Türkiyede Bitki Genetik Kaynakları ve Transgenik Bitkiler | Ders |
13 | Transgenik Bitkilerin Toplum etiği açısından değerlendirmesi ve önemi | Ders |
13 | Transgenik Bitkilerin Toplum etiği açısından değerlendirmesi ve önemi | Ders |
14 | Transgenik Bitkilerin Dünya Pazarındaki Yeri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Transgenik ile doğal bitki arasındaki farkı kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğada bir türe ait populasyonu tanır ve nasıl toplanacağı hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genetik bilginin aktarılmasını kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
-Bitkisel kaynakların insanoğlu açısından en önemli ziraii, tıbbi ve enerji kaynağı olduğunu anlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Biyolojik terminoloji açısından nomenklatür ve taksonominin prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Transgenik ile doğal bitki arasındaki farkı kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğada bir türe ait populasyonu tanır ve nasıl toplanacağı hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik bilginin aktarılmasını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
-Bitkisel kaynakların insanoğlu açısından en önemli ziraii, tıbbi ve enerji kaynağı olduğunu anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyolojik terminoloji açısından nomenklatür ve taksonominin prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |