Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Topraksız Tarım | TRB330 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu anlayabilmesini, topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesini, topraksız tarımda bitkilerin su ve besin maddesi gereksinimlerini sağlamadaki yaklaşımları kavrayabilmesini, ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri çözebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Topraksız tarımın nedenleri, topraksız ortamda bitki üretimi , farklı bitki türlerinde topraksız tarım teknikleri, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşılabilecek problemler ve çözüm önerileri, topraksız tarımın çevreye etkisi ve çevreye duyarlı üretim tasarımı, topraksız yetiştirme sistemleri |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Topraksız kültürün tanımı ve gelişim devreleri | |
2 | Topraksız kültüre geçiş nedenleri ve kullanım amaçları | |
3 | Topraksız kültür yöntemleri (saman balyaları, ring kültürü vb.) | Ders |
4 | Katı ortam kültürü (org. inorg.) | |
5 | Yatak kültürü, torba-paket ve saksı kültürü | Ders |
6 | Substrat kültürü ve bu yöntemlerin kullanımında karşılaşılabilecek sorunlar | |
7 | Besin çözeltileri ve özellikleri | |
8 | Arasınav | |
9 | Su kültürü-hidroponik /tank kültürü | Ders |
10 | Hidroponik çeşitler | |
11 | Durgun su kültürü | |
12 | Hyponica ve Aeroponik | Ders |
13 | Besleyici film tekniği (N.F.T.) | |
14 | Uygulamalı çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topraksız tarımda bitkilerin su ve besin maddesi gereksinimlerini sağlamadaki yaklaşımları kavrayabilmesini, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu anlayabilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri çözebilmesini sağlamaktır | Yazılı Sınav | Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topraksız tarımda bitkilerin su ve besin maddesi gereksinimlerini sağlamadaki yaklaşımları kavrayabilmesini, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topraksız bitki yetiştiriciliğine neden gerek duyulduğunu anlayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ticari anlamda topraksız bitki yetiştiriciliğini planlayabilme ve uygulayabilmesini, topraksız bitki yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği problemleri çözebilmesini sağlamaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topraksız tarım teknikleri ile ilgili gelişmeleri kavrayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |