Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi I | TRB401 | 7 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT Prof. Dr. Zeki MUT Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Dr. Öğr. Üyesi Ali DEVLET |
Amaç |
Bu dersin amacı; üç yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen 4. Sınıf öğrencilerinin aldıkları bir proje konusunu tek başlarına veya grup olarak araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir proje konusunu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu araştırmayı bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler. |
Ders İçeriği |
Tarla denemesi kurmak, yürütmek, sonuçlarını analiz edip bir ödev hazırlamak |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme | |
2 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili görüşme | |
4 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama | |
4 | Bitirme ödevinin konusu ile ilgili kaynak tarama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
11 | Tarla, sera veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
12 | Gözlem ve ölçümleri yapma | |
13 | Gözlem ve ölçüm yapma | |
14 | Sonuçları değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarma | |||
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme. | |||
Projeden elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama | |||
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenme, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme | |||
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenme, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projeden elde ettiği sonuçları başkalarına aktarma | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Projeden elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Projeden elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 |
Tarla bitkileri hakkındaki bir araştırma projesini nasıl gerçekleştirebileceğini öğrenme, projeyi yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 |
Bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl planlanacağını öğrenme, bir araştırma projesinin tarla, sera veya laboratuarda nasıl yürütüleceğini öğrenme | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 |