Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi II | TRB402 | 8 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN Prof. Dr. Zeki MUT Prof. Dr. Hanife MUT Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; dört yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen öğrencilerin aldıkları bir konuyu tek başlarına araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir konuyu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu konuyu bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler. |
Ders İçeriği |
Seçilen konuların araştırılması, sonuçların elde edilmesi, sonuçların makaleye çevrilmesi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konu ile ilgili görüşme | |
2 | Konu ile ilgili kaynak tarama | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kaynakları inceleme | |
4 | Tarla veya laboratuar çalışmalarını planlama | |
5 | Tarla veya laboratuar çalışmalarına başlama | |
6 | Gözlem ve ölçümleri yapma | |
7 | Sonuçları değerlendirme | |
8 | Sonuçları yazılı hale getirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme | |
9 | Ödevi sunma ve değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarlada bir araştırmanın nasıl olacağını kavrama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama; | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarla bitkileri hakkındaki bir konuyu nasıl araştıracağını bilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarlada bir araştırmanın nasıl olacağını kavrama | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 |
Araştırma yaparken hangi kaynaklardan faydalanacağını öğrenme | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 |
Elde ettiği sonuçları kavrama ve yorumlama; | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 |
Tarla bitkileri hakkındaki bir konuyu nasıl araştıracağını bilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 1 |
Elde ettiği sonuçları yazılı bir doküman haline getirebilme | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 |