Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dayanıklılık Islahı | TRB428 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Zeki MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitkilerin mukavemetlerinin belirlenmesi |
Ders İçeriği |
Bitkilerin dayanımı, adaptasyonu |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevresel baskılar (fiziksel ve biyolojik adaptasyon ve stabilite analizi | |
2 | Dayanıklılık biçimleri (kaçma, kaçınma, tam dayanıklılık, tolerans); | |
3 | Baskı, dayanıklılık ve adaptasyon ilişkileri; | |
4 | Kurağa, soğuğa, tuzluluğa ve hastalıklara dayanıklılık; | |
5 | Dayanıklılık tipleri (monogenik-poligenik, dikey-yatay, fide-olgun, aktif-pasif); | |
6 | Dayanıklılığın mekanizması; | |
6 | Dayanıklılığın mekanizması; | |
8 | Dayanıklılığın kalıtımı | Ders |
9 | Dayanıklılık genlerinin yapı ve sayılarının belirlenmesi; | |
10 | Dayanıklılık ıslahında genotip-çevre, konukçu-patojen ilişkileri | |
11 | Dayanıklılık testi yöntemleri | |
12 | Dayanıklılığın belirlenmesi | |
13 | Dayanıklılık ıslahının prensipleri | Ders |
14 | Dayanıklılık kaynakları, dayanıklılık ıslahı yöntemleri; dayanıklılığın korunması. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkilerin çevresel baskılara dirençleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler bitkilerin kurağa dayanıklılığı hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler bitkilerin sıcağa dayanıklılığı hakkında bilgi edinirler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkilerin çevresel baskılara dirençleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bitkilerin kurağa dayanıklılığı hakkında bilgi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bitkilerin sıcağa dayanıklılığı hakkında bilgi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |