Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akademik Makale Yazım Teknikleri | TRB430 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersi alan öğrencilere araştırma sonuçlarını biçim ve içerik açısından bilimsel makale yazım kurallarına uygun olarak yazabilme ve yayınlatabilme becerisi kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Bilimsel yazımın önemi ve tarihsel gelişimi; bilimsel makalelerin özellikleri; bilimsel makale yazım tekniklerinin açıklanması; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilimsel makale yazımı |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Bilimsel yazımın önemi ve özellikleri | |
14 | Bilimsel makale sunumu | |
6 | Bulgular, tartışma ve sonuç | |
13 | Bilimsel makale hazırlanması | |
8 | Derleme makale ve tez yazımının ilkeleri | |
5 | Giriş, materyal ve yöntem | |
1 | Giriş, dersin kapsamı, bilimsel yazımın tarihsel gelişimi | |
9 | Makale yayınlama süreci; editörler ve bilimsel hakemler | |
10 | Makale sunumu nasıl yapılır | |
11 | Örnek makale inceleme ve değerlendirme | |
7 | Kaynaklar, atıf, çizelge ve şekiller | |
4 | Makale başlık, yazar isimleri, özet, abstract | |
3 | Yazım öncesi hazırlıklar, kaynak araştırması | |
11 | Örnek makale inceleme ve değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma makalesi ve tez yazabilme becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilimsel araştırma yapmanın ve bilimsel makale yazımın önemini ve gerekliliğini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Makale değerlendirme ve sunum tekniklerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma makalesi ve tez yazabilme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma yapmanın ve bilimsel makale yazımın önemini ve gerekliliğini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makale değerlendirme ve sunum tekniklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |