Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alternatif Yem Bitkileri | TRB432 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Baklagil ve buğdaygil yem bitkileri dışında hayvanların kaba yem ihtiyacını karşılamak üzere yararlanılan bazı diğer familya bitkileri hakkında bilgiler vermek |
Ders İçeriği |
Diğer familyalara dahil olan ve kaba yem olarak değerlendirilebilen bitkilerin tarımsal ve morfolojik özellikleri ile bunların adaptasyonu, yetiştiriciliği ve bu bitkilerden yararlanma |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yem Bitkileri Tarımının Genel İlkeleri ve Yemlik pancarın bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma | |
3 | Yemlik kolza ve repkonun bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma | Ders |
3 | Yemlik kolza ve repkonun bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma | Ders |
5 | Yem şalgamı ve yemlik lahananın yetiştiriciliği ve yaralanma şekilleri | |
6 | Yem şalgamı ve yemlik lahananın yetiştiriciliği ve yararlanma şekilleri | |
7 | Yem havucu yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri | |
8 | Arı otunun yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri | |
8 | Arı otunun yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri | |
10 | Çayır düğmesinin iklim ve toprak istekleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | |
10 | Çayır düğmesinin iklim ve toprak istekleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | |
14 | Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler | Ders |
14 | Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler | Ders |
14 | Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu bitkilerin morfolojik özelliklerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Baklagil ve Buğdaygillerin haricindeki kaba yem olarak değerlendirilebilecek bitkilerin önemini kavramak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bu bitkilerin den yararlanma şekillerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu bitkilerin morfolojik özelliklerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Baklagil ve Buğdaygillerin haricindeki kaba yem olarak değerlendirilebilecek bitkilerin önemini kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu bitkilerin den yararlanma şekillerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |