Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım ve Çevre İlişkileri | TRB434 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya ve ülkemizde toplam işlenen alanlar, verimliliği etkileyen faktörler ve verimliliği arttırmada alınabilecek önlemler ile bu önlemlerin çevreye olan etkilerinin tartışılması |
Ders İçeriği |
Tarım ve çevre arasındaki ilişki |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 6 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarım ve çevrenin tanımı | |
2 | Tarım ve çevre arasındaki ilişkinin önemi | |
3 | Türkiye'de tarım ve çevre ilişkisi | |
4 | Dünya da tarım ve çevre ilişkisi | |
5 | Dünya ve Türkiye tarımını karşılaştırma ve çevreye olan etkileri | |
6 | Dünya ve ülkemizde toplam işlenen alanlar, verimliliği etkileyen faktörler ve verimliliği arttırmada alınabilecek önlemler ile bu önlemlerin çevreye olan etkileri | |
7 | Vize | |
8 | Doğal ekosistemlerle tarımsal ekosistemlerin oluşumu, tanımı ve karşılaştırılması | |
9 | Doğal ekosistemlerdeki denge besin döngüsünün incelenmesi | |
10 | Toprak ve su kaynaklarının korunması | |
11 | Doğada, azot kaynakları ve biyolojik azot fiksasyonu arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
12 | Toprak , su, iklim arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
13 | Çeşit ve yetiştirme teknikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
14 | Tarım ve çevre arasındaki dengenin oluşturulabilmesi amacı ile alınabilecek önlemlerle ilgili genel bilgiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarım ve çevrenin tanımı yapıp birbirleriyle olan ilişkilerini açıklayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarım ve çevrenin tanımı yapıp birbirleriyle olan ilişkilerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |