Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak Islahı ve Düzenleyicileri | TRB321 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere bozulmuş toprakların ıslahı hakkında bilgi verir ve onlara toprak düzenleyicilerin tarımdaki önemini tanıtır. |
Ders İçeriği |
Toprakların bozulması, toprakta tuzluluk ve alkalilik, tuzluluğun toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerine etkisi, toprakta tuz taşınımının modellemesi, tuzlu ve alkali toprakların ıslahı, organik inorganik toprak düzenleyiciler. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprakta tuzların kaynağı; Türkiye ve dünyada çoraklaşma görülen toprakların dağılımı | |
2 | Toprakta tuzların çeşitleri ve özellikleri, bulunuş durumları ve kritik seviyeleri (Karbonatlı, sülfatlı, klorürlü tuzlar, nitratlar, boratlar) | |
3 | Tuzun toprak özellikleri ve bitki üzerine olan etkileri, bitkilerin tuza dayanımları. | |
4 | Çorak toprakların sınıflandırılması, tuzlu, alkali, tuzlu-alkali topraklar ve kimyasal özellikleri | |
5 | Tuzlu toprakların oluşumu ve ıslah yöntemleri; yıkama ihtiyacının belirlenmesi, drenaj | |
6 | Alkali toprakların oluşumu ve ıslah yöntemleri, kimyasal ıslah maddeleri, karbonat içermeyen alkali toprakların ıslahı, jips miktarının hesaplanması | |
7 | Alkali karbonat içeren pH'sı 7.5'dan fazla alkali toprakların ıslahı, alkali karbonat içeren pH'sı 7.5 dan düşük alkali toprakların ıslahı, tuzlu-alkali toprakların ıslahı | Problem Çözme |
9 | Sulama suyu kalitesi ve toprak tuzluluğu ile ilişkisi | Problem Çözme |
9 | Sulama suyu kalitesi ve toprak tuzluluğu ile ilişkisi | Problem Çözme |
10 | Toprak düzenleyicilerin sınıflandırılması, organik, inorganik ve sentetik düzenleyiciler | |
11 | Organik maddenin topraktaki önemi ve düzenleyicilerin seçiminde dikkat edilecek özellikler | Problem Çözme |
12 | Organik toprak düzenleyiciler, ahır gübresi, yeşil gübreleme, kompost, vb. organik artıklar | |
13 | İnorganik düzenleyiciler, vermikülit, perlit, jips, kireç, zeolit vb. | |
14 | Sentetik düzenleyiciler ve kullanım alanları, PAM, PVA, hidrojeller vb. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tuzlulaşma ve alkalileşmenin toprak özellikleri üzerine olan etkilerini öğretir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toprak düzenleyicilerin seçimi ve kullanımını kavratır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Organik ve inorganik düzenleyicilerin özellikleri ve topraktaki etkilerini öğretir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı hakkında bilgilendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tuzlulaşma ve alkalileşmenin toprak özellikleri üzerine olan etkilerini öğretir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak düzenleyicilerin seçimi ve kullanımını kavratır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organik ve inorganik düzenleyicilerin özellikleri ve topraktaki etkilerini öğretir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tuzlu ve alkali toprakların ıslahı hakkında bilgilendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |