Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Botanik | ZMH101 | 1 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ziraat Fakültesi’nin daha yüksek sınıfları için öğrencileri hazırlamaktır. Bu derste, bitki işlev ve yapıları hakkında temel bilgiler verilmektedir. Bitki mikro ve makro morfolojisi, fizyoloji ve genetiğin temel bilgileri dersin temel konularını oluşturmaktadır |
Ders İçeriği |
Botanik ve önemi. Bitkilerde hücre, doku ve organların yapıları. Vejetatif (kök, gövde, yaprak) ve reprodüktif (çiçek, meyva, tohum) organların yapı ve işlevleri. Üreme ve döl almaşı. Bitkilerde metabolizma fizyolojisi, bitkilerde büyüme ve gelişme olayları |
Ders Kaynakları |
AKMAN, Y., GÜNEY, K., 2006. Bitki Biyolojisi BOTANİK, Palme yayıncılık, ANKARA
BİLGE, E., YAKAR TAN, N., 1988. Genel Botanik, İstanbul Üniversitesi yayınlaı ,sayı 2668, Fen fakültesi no, 150, İSTANBUL. Botany : an introduction to plant biology / James D. Mauseth Bitki Biyolojisi Botanik Bitki Biyolojisine Giriş Botanik Bitki Biyolojisi Bitki Biyolojisi, Linda E. Graham , James M. Graham , Lee W. Wilcox, Palme Yayınevi Biyoloji Küresel Bir Yaklaşım, Neil A. Campbell, Jane B. Reece Pearson Eğitim Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Botaniğin tarihçesi; bitkilerde sınıflandırmanın önemi; binomial adlandırma | Ders |
2 | Hücrenin yapısı; organeller ve görevleri; bitki ve hayvan hücresi arasındaki farklar | Ders Laboratuar |
3 | Yaşamın temel molekülleri; karbonhidratlar, yağlar, proteinler, nükleik asitler | Ders Laboratuar |
4 | DNA ve RNA; protein sentezi | Ders Laboratuar |
5 | Hücre döngüsü; mitoz ve mayoz bölünme | Ders Laboratuar |
6 | Fotosentez | Ders Laboratuar |
7 | Solunum | Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav (Vize) | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Bitki dokularının sınıflandırılması; meristematik dokular | Ders Laboratuar |
10 | Bitkilerde sürekli dokular-I | Ders Laboratuar |
11 | Bitkilerde sürekli dokular-II | Ders Laboratuar |
12 | Bitki organlarının sınıflandırılması; kök ve gövdenin morfolojik ve anatomik yapısı | Ders Laboratuar |
13 | Yaprağın morfolojik ve anatomik özellikleri | Ders Laboratuar |
14 | Çiçek ve meyvenin yapısı | Ders Laboratuar |
15 | Tohum ve bitkilerde üreme | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki dokuları ve organlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Prokaryot ve ökaryot canlılarla ilgili farkları, bitki hücrenin yapısını ve organelleri, DNA ve RNA'nın yapısını ve fonksiyonlarını anlar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Protein sentezi, hücre döngüsü, fotosentez ve hücresel solunumu öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Laboratuvarda çalışma düzeni ve esaslarına uygun bir şekilde çalışma becerisini kazanır, mikroskop çeşitlerini ve mikroskop kullanmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Binomial adlandırma ve taksonomi kategorileri ile ilgili temel kuralları öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki dokuları ve organlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Prokaryot ve ökaryot canlılarla ilgili farkları, bitki hücrenin yapısını ve organelleri, DNA ve RNA'nın yapısını ve fonksiyonlarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Protein sentezi, hücre döngüsü, fotosentez ve hücresel solunumu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Laboratuvarda çalışma düzeni ve esaslarına uygun bir şekilde çalışma becerisini kazanır, mikroskop çeşitlerini ve mikroskop kullanmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Binomial adlandırma ve taksonomi kategorileri ile ilgili temel kuralları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |