Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme Bilgisi | ZMH102 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel ölçme ilkelerinin kavranması, arazide ölçüm yapabilme ve ölçme aletlerini kullanma becerisi kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Ölçü birimleri, basit ölçme aletleriyle yatay ölçmeler ( uzunlukların ölçülmesi, dik açıların çakılması, konum planlarının çıkarılması), planimetre, alan hesapları, nivelmanla yükseklik ölçmesi, profil nivelmanı ve yüzey nivelmanı, topografik haritaların çizilmesi ve yorumlanması, GPS’in temel esasları. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin genel işlenişi hakkında konuşma, tartışma | |
2 | Ölçme Bilgisi Tanımı, İçeriği, Tarihsel Gelişimi ve Ölçme Çeşitleri | |
3 | Ölçü Birimleri ve Ölçek | |
4 | Basit Ölçme Aletleri Yatay Mesafe (uzunluk) Ölçme Aletleri ve Yöntemleri | |
5 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
5 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
7 | Alan Ölçme Yöntemleri | |
8 | Ara sınav(Alan Ölçme Yöntemleri) | |
9 | Düşey Mesafe (yükseklik) Ölçmesi ve Nivelman Aletleri | |
10 | Nokta ve Profil Nivelmanı | |
11 | Yüzey Nivelmanı | |
12 | Eş Yükselti Eğrilerinin Çizimi | |
13 | Topografik Haritaların Yorumlanması | |
14 | Küresel Yer Belirleme Sistemelri(GPS) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | |||
Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | |||
Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | |||
Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |