Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Fizyolojisi | ZMH108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Ders Veren | |
Amaç |
Bitki ve bitki organlarının fonksiyonları ile bitkilerin yapısı, fizyolojisi ve biyokimyası arasındaki ilişkileri öğretmek. |
Ders İçeriği |
Hücre-doku-organ tanımı. Su ve mineral maddelerin alınımı ve taşınımı. Transpirasyon, solunum, fotosentez, organik madde taşınımı. Büyüme ve gelişme fizyolojisi; fitokrom sistemi, bitki büyüme düzenleyiciler, çiçeklenme, stres fizyolojisi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Difüzyon ve osmoz | |
2 | Su potansiyeli ve şişme basıncı | Ders |
3 | Bitkilerde su alımı ve verimi | Ders |
4 | Bitkilerde mineral metabolizması | |
5 | Bitkilerde enerji metabolizması | Ders |
6 | Fotosentez | |
8 | Solunum | Ders |
8 | Solunum | Ders |
8 | Bitkilerde azot metabolizması | |
9 | Fitohormonların sınıflandırılması | |
11 | Stimülatörler; oksinler, sitokininler | Ders |
12 | Stimülatörler; giberellinler | Ders |
12 | İnhibitörler; Absisik asit, etilen | |
14 | Çimlenme ve dormansi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |