Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Köy Sosyolojisi | ZDF215 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT |
Ders Veren | |
Amaç |
Kırsal ve kentsel ayrımda kullanılan ölçütler: Köy sosyolojisinin, konusu ve önemi; Köy yerleşim tarihi, köy tipleri, Türkiye’de kırdan kente göç, Türkiye’de yapılmış köy araştırmaları, yöntem ve teknikleri, öğrencilerle örnek köy gezisi ve araştırmasının yapılması. |
Ders İçeriği |
Kırsal Sosyolojisinin konusu ve gelişimi; Köy Sosyolojisi alanında kullanılan kavramlar ve teorik yaklaşımlar; Farlı köy yapıları ve tiplerinin özellikleri; Kırsal Yapılardaki ekonomik ve sosyal değişmeler |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavramsal Bir Giriş | |
2 | Kır Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Önemi: Kır-Kent Ayrımı | |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Köy Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi | |
4 | Türkiye’de yapılmış Olan ve Kır Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Açısından Temel Oluşturan Köy Çalışmalarından Örnekler Verilerek İncelenmesi | |
5 | Kırsal Yerleşme Tipleri | |
6 | Kırsal Alan Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Veri Toplama Teknikleri | |
7 | Vize | |
8 | Türkiye’de Tarihsel Süreçte Toprak Mülkiyetini Belirleyen Koşullar Türkiye’de Tarımın Yapısal Özellikleri | |
9 | Türkiye’de Kırsal Yapının Genel Özellikleri ve Kırsal Alanda Toplumsal Değişme | |
10 | Türkiye’de Kırdan Kente Göç: Neden ve Sonuçları | |
11 | Toplumsal Tabakalaşma, Köy Toplumunda Toplumsal Tabakalaşmalar ve Üretim İlişkileri | |
12 | Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri | |
12 | Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri | |
12 | Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarıma yönelik sorunların pratik çözümünde teorik bilgileri uygulayabilir ve uygun araç ve yöntemleri kullanabilir. Kırsal yerleşme biçimleri ve kimliklerini değerlendirebilir | |||
Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri aktarabilir. Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koyabilir. Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini yorumlayabilir | |||
Öğrenciler köy kent farklılığını kavrayabilir, öğrenciler kırsal yapıların genel özelliklerini ve değişme dinamiklerini tanıyabilir | |||
Öğrenciler kırsal yapı araştırmalarının nasıl yapılacağını belirleyebilir, köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koyabilir. | |||
Tarımsal problemleri belirleme ve tanımlayabilme becerisi kazanabilir. Sorunlara çözüm getirebilme yöntemlerini öğrenebilir, Türkiye’de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtabilir. Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini tanımlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarıma yönelik sorunların pratik çözümünde teorik bilgileri uygulayabilir ve uygun araç ve yöntemleri kullanabilir. Kırsal yerleşme biçimleri ve kimliklerini değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri aktarabilir. Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koyabilir. Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler köy kent farklılığını kavrayabilir, öğrenciler kırsal yapıların genel özelliklerini ve değişme dinamiklerini tanıyabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kırsal yapı araştırmalarının nasıl yapılacağını belirleyebilir, köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarımsal problemleri belirleme ve tanımlayabilme becerisi kazanabilir. Sorunlara çözüm getirebilme yöntemlerini öğrenebilir, Türkiye’de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtabilir. Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |