Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyolojik Çeşitlilik | ZDF305 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Merve KARAKOYUN |
Ders Veren | Doç. Dr. Müge ŞAHİN |
Amaç |
Biyolojik çeşitliliğin öneminin anlatılması |
Ders İçeriği |
Biyolojik çeşitliliğin tanınması ve önemi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik çeşitlilik nedir | |
2 | Dünyada ve Türkiye de biyolojik çeşitliliğin evrimi | |
3 | Biyolojik çeşitliliğin görüldüğü önemli alanlar | |
4 | Bitki gen kaynakları ve çevre korumasındaki önemi | |
5 | Ülkemizdeki genetik erozyon ve erozyona uğrayan türler | |
6 | Biyolojik zenginliklerin ekonomik önemi | |
7 | Vize | |
8 | Tehlike altındaki türler | |
9 | Dünya da ve Türkiye de gen merkezleri | |
10 | Endemik türlerin yayıldıkları alanlar | |
11 | Genetik zenginliklerin korunmasında temel ilkeler | |
12 | Tür ve habitat korunmasındaki temel ilkeler | |
13 | Uygulama | |
13 | Uygulama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiyedeki biyolojik çeşitliliğin tanınması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiyedeki biyolojik çeşitliliğin tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |