Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tohum Kontrol ve Sertifikasyon | ZDF313 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Ders Veren | |
Amaç |
Tohumlukların kontrol ve sertifikasyonu hakkında gerekli bilgilerin verilmesi |
Ders İçeriği |
Konu ile ilgili tarifler, yeni çeşit ıslah ve tescil işlemleri, FYD özellik belgeleri listeleri, tescil komiteleri ve çeşidin tescil edilmesi isimlendirilmesi, tavsiye listelerinin hazırlanması, kademeli tohumluk üretim, tohumluk üretiminde göz önünde bulundurulacak konular, tohumlukların temizlenmesi, ilaçlanması, ambalajlanması, dağıtımı, finansmanı, tarla bitkileri tohumculuğunu durumu |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Konu ile ilgili tarifler | Ders |
3 | Yeni çeşit ıslah ve tescil işlemleri | Ders |
3 | Yeni çeşit ıslah ve tescil işlemleri | Ders |
5 | FYD özellik belgeleri listeleri | Ders |
6 | Tescil komiteleri ve çeşidin tescil edilmesi isimlendirilmesi | |
6 | Tescil komiteleri ve çeşidin tescil edilmesi isimlendirilmesi | |
8 | Tavsiye listelerinin hazırlanması | Ders |
9 | Kademeli tohumluk üretimi | Ders |
10 | Tohumluk üretiminde göz önünde bulundurulacak konular | Ders |
11 | Tohumlukların temizlenmesi, ilaçlanması | |
12 | Ambalajlanması, dağıtımı, finansmanı | |
13 | Tarla bitkileri tohumculuğunun durumu | |
7 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler yeni çeşit tescili hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler tohumluk sınıfları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler sertifikasyon hakkında bilgi sahibi olurlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler yeni çeşit tescili hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tohumluk sınıfları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler sertifikasyon hakkında bilgi sahibi olurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |