Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Sebzecilik | BAH202 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Sebze yetiştiriciliği konusunda kaliteyi esas alan temel yetiştiricilik bilgilerini öğrenmiş, sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki güncel yerini kavramış ve sebze üretiminin kritik aşamalarını yönetebilecek nitelikte bireyler yetiştirmek. |
Ders İçeriği |
Sebze ve sebzeciliğin tanımı, ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi, sebzelerin sınıflandırılması ve değerlendirme şekilleri, sebze işletme şekilleri, sebze yetiştiriciliğini etkileyen faktörler, sebze üretim şekilleri, toprak hazırlığı, sulama, gübreleme, yabancı ot, hastalık ve zararlı kontrolü, hasat ve depolama, ürün münavebesi |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Kazım Bayraktar (1973) SEBZE YETİŞTİRME Dennis R. Decoteau (2000) VEGETABLE CROPS Prof. Dr. Atila Günay (2005) SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ Cilt I Prof. Dr. Atila Günay (2005) SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ Cilt II Ders ile ilgili web siteleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sebze ve sebzeciliğin tanımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Sebzelerin beslenme ve sağlık üzerine etkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Dünya ve ülkemizde sebzeciliğin ekonomik önemi ve mevcut durumu, Türkiye’de sebze üretim bölgeleri | |
4 | Sebzelerin sistematik sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Sebze bahçesinin tanıtımı Sebzelerin değerlendirme şekilleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
6 | Sebzecilikte işletme şekilleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sebze yetiştiriciliğini etkileyen ekonomik ve ekolojik faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Sebze türlerini çoğaltma yöntemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Sebze bahçesi tesisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
10 | Sebzecilikte fide yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
11 | Yetiştirme yerlerinin hazırlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
12 | Sebzecilikte bakım işlemleri (toprak hazırlığı, gübreleme, sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlı kontrolü, budama) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
13 | Sebzelerin hasat yöntemleri ve pazara hazırlanmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Sebzelerde münavebe ve hormon kullanımı, hasat sonrası depolama | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sebze yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sebze yetiştiriciliğinde uygulanan sistemleri anlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sebze üretimini kaliteyi ön planda tutan bir bakış açısı ile yönetme-değerlendirme yeteneği kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Yeni ve güncel teknolojileri sebze yetiştiriciliğinde uygulayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi kavrayabilme ve değerlendirme yapabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sebze yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanma | 4 | 2 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sebze yetiştiriciliğinde uygulanan sistemleri anlama | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sebze üretimini kaliteyi ön planda tutan bir bakış açısı ile yönetme-değerlendirme yeteneği kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yeni ve güncel teknolojileri sebze yetiştiriciliğinde uygulayabilme | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi kavrayabilme ve değerlendirme yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1,6 | 1,2 | 2 | 1 | 1 | - | 0,6 | - | - | - | - | - | - | - | - |