EN
  • Anasayfa
  • BAH202 Genel Sebzecilik (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BAH202 - Genel Sebzecilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Sebzecilik BAH202 4 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BAHÇE BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gamze KAYA
Ders Veren
Amaç

Sebze yetiştiriciliği konusunda kaliteyi esas alan temel yetiştiricilik bilgilerini öğrenmiş, sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki güncel yerini kavramış ve sebze üretiminin kritik aşamalarını yönetebilecek nitelikte bireyler yetiştirmek.

Ders İçeriği

Sebze ve sebzeciliğin tanımı, ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi, sebzelerin sınıflandırılması ve değerlendirme şekilleri, sebze işletme şekilleri, sebze yetiştiriciliğini etkileyen faktörler, sebze üretim şekilleri, toprak hazırlığı, sulama, gübreleme, yabancı ot, hastalık ve zararlı kontrolü, hasat ve depolama, ürün münavebesi

Ders Kaynakları Prof. Dr. Kazım Bayraktar (1973) SEBZE YETİŞTİRME Dennis R. Decoteau (2000) VEGETABLE CROPS Prof. Dr. Atila Günay (2005) SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ Cilt I Prof. Dr. Atila Günay (2005) SEBZE YETİŞTİRİCİLİĞİ Cilt II Ders ile ilgili web siteleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sebze ve sebzeciliğin tanımı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Sebzelerin beslenme ve sağlık üzerine etkileri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Dünya ve ülkemizde sebzeciliğin ekonomik önemi ve mevcut durumu, Türkiye’de sebze üretim bölgeleri
4 Sebzelerin sistematik sınıflandırılması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Sebze bahçesinin tanıtımı Sebzelerin değerlendirme şekilleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması
6 Sebzecilikte işletme şekilleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Sebze yetiştiriciliğini etkileyen ekonomik ve ekolojik faktörler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Sebze türlerini çoğaltma yöntemleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Sebze bahçesi tesisi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması
10 Sebzecilikte fide yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması
11 Yetiştirme yerlerinin hazırlanması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması
12 Sebzecilikte bakım işlemleri (toprak hazırlığı, gübreleme, sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlı kontrolü, budama) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması
13 Sebzelerin hasat yöntemleri ve pazara hazırlanmaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Sebzelerde münavebe ve hormon kullanımı, hasat sonrası depolama Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sebze yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanma Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sebze yetiştiriciliğinde uygulanan sistemleri anlama Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sebze üretimini kaliteyi ön planda tutan bir bakış açısı ile yönetme-değerlendirme yeteneği kazanma Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yeni ve güncel teknolojileri sebze yetiştiriciliğinde uygulayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi kavrayabilme ve değerlendirme yapabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sebze yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme becerisi kazanma 4 2 5 - - - - - - - - - - - -
Sebze yetiştiriciliğinde uygulanan sistemleri anlama 3 - - - - - - - - - - - - - -
Sebze üretimini kaliteyi ön planda tutan bir bakış açısı ile yönetme-değerlendirme yeteneği kazanma - - - - - - - - - - - - - - -
Yeni ve güncel teknolojileri sebze yetiştiriciliğinde uygulayabilme 1 4 5 5 5 - 3 - - - - - - - -
Sebzeciliğin ülke ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi kavrayabilme ve değerlendirme yapabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 1,6 1,2 2 1 1 - 0,6 - - - - - - - -