EN
  • Anasayfa
  • BAH305 Genel Meyvecilik (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BAH305 - Genel Meyvecilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Meyvecilik BAH305 5 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BAHÇE BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem ÖZTÜRK ERDEM
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sinem ÖZTÜRK ERDEM
Amaç

Meyveciliğin ülke ekonomisindeki yeri, meyve türlerinin sınıflandırılması, ekolojik istekleri, biyolojik ve fizyolojik özellikleri, meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu, çiçeklenme ve döllenme biyolojileri, çoğaltma ve fidan üretimi, meyve bahçesi tesisi, teknik ve kültürel uygulamalar, meyve pomolojisi ve önemli meyve çeşitleri, budama, derim, muhafaza ve pazarlamanın öğretilmesi.

Ders İçeriği

Meyveciliğin sınıflandırılması, ekonomisi, Türkiye’ de yetiştirilen meyve türleri ve çeşit zenginliği, ekolojik istekleri, meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu, tomurcuk ve dal yapıları, döllenme biyolojisi, partenokarpi, apomiksis, çiçek ve meyve dökümleri, seyreltme, periyodisite, meyve tohumlarında ve tomurcuklarda dinlenme, büyümeyi düzenleyici maddeler, çoğaltma ve meyve fidanı yetiştirilmesi, bahçe tesisi, yıllık bakım işleri, çeşitli teknik ve kültürel uygulamalar, meyve ağaçlarının beslenmesi, köklerin fonksiyonları ve su dengesi, karbon asimilasyonu, budama ve terbiye sistemleri, derim, ürünlerin standardizasyonu, ambalajlanması, muhafaza ve pazarlama.

Ders Kaynakları Genel Meyvecilik (Meyve Yetiştiriciliğinin Esasları),2012, Editörler, gerçekçioğlu, R.; Bilgener, S. ve Soylu, A., Nobel Yayınevi, 486 s
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Meyveciliğin ekolojik istekleri: sıcaklık, toprak, nem, ışık, sis, dolu, kırağı ve rüzgarların önemi. Meyvecilik açısından donlar ve önleme yolları. Ders
3 Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçek tomurcuğu oluşumu üzerine etkili olan faktörler Ders
4 Meyve türlerinde çiçek, tomurcuk ve dal yapıları, tozlanma, döllenme ve meyve tutumu, eşeysel uyuşmazlık, kısırlıklar,partenokarpi, apomiksis Ders
5 Meyve türlerinde çiçek ve meyve dökümleri,seyreltme, periyodizite Ders
6 Meyve çeşit bilimi (pomoloji), meyvelerin sınıflandırılması, önemli meyve çeşitleri Ders
7 Tohumlarda dinlenme, dinlenmenin kesilmesi için uygulamalar, tomurcuklarda dinlenme
8 Ara Sınav (Tohumlarda dinlenme, dinlenmenin kesilmesi için uygulamalar, tomurcuklarda dinlenme)
9 Bitki büyümesini düzenleyici maddeler, özellikleri ve meyvecilikte kullanım alanları
10 Meyvecilikte çoğaltma ve meyve fidanı yetiştirilmesi, generatif ve vegetatif çoğaltma, aşılı köklü fidan elde etme uygulamaları Ders
11 Meyve bahçesi tesisi, yıllık bakım işleri, çeşitli teknik ve kültürel uygulamalar Ders
12 Meyve ağaçlarının beslenmesi, köklerin fonksiyonları ve su dengesi, topraktaki besin maddeleri ve önemi, karbon asimilasyonu Ders
13 Meyve ağaçlarında budama ve terbiye sistemleri Ders
14 Meyve ağaçlarında derim, ürünlerin standardizasyonu, ambalajlanması, muhafaza ve pazarlama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Meyve yetiştiriciliğinde karşılaşılan fizyolojik sorunları teorik olarak bilebilir ve tanımlayabilir.
Ülkemizin tür ve çeşit zenginliğini bilir ve sınıflandırmasını yapar.
Meyve yetiştiriciliğinde etkili olan ekolojik faktörlerin genel tanımını yapabilir.
Meyveciliğin ülke ekonomisi açısından önemini kavrayabilir ve yorumlayabilir.
Meyveciliğin dünya ve ülkemizdeki kültür tarihini, genel durumunu, sorunlarını ve ekonomik önemini öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Meyve yetiştiriciliğinde karşılaşılan fizyolojik sorunları teorik olarak bilebilir ve tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Ülkemizin tür ve çeşit zenginliğini bilir ve sınıflandırmasını yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Meyve yetiştiriciliğinde etkili olan ekolojik faktörlerin genel tanımını yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Meyveciliğin ülke ekonomisi açısından önemini kavrayabilir ve yorumlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Meyveciliğin dünya ve ülkemizdeki kültür tarihini, genel durumunu, sorunlarını ve ekonomik önemini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -