EN
  • Anasayfa
  • BAH403 Serin İklim Sebzeleri (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BAH403 - Serin İklim Sebzeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Serin İklim Sebzeleri BAH403 7 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BAHÇE BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze öğrenme
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gamze KAYA
Ders Veren Doç. Dr. Gamze KAYA
Amaç

Ülkemizde ve dünyada yaygın olarak yetiştirilmekte olan ve serin iklim koşullarında yetiştirilebilen sebze türlerini tanıtmak ve yetiştiricilik yöntemleri hakkında bilgilerin uygulamalı olarak öğrencilere aktarımı

Ders İçeriği

Serin iklim sebzelerinin sınıflandırılması orijinleri, gen kaynakları, besin ve sağlık değerleri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hastalık ve zararlıları, hasat, muhafaza ve pazarlaması konularında bilgiler kazandırılması

Ders Kaynakları Günay, A. 2006. Genel Sebzecilik, Sebze Yetiştiriciliği Cilt:1, Cilt 2. Çağ Matbaası, Ankara
Vural, H., Eşiyok, D., Duman, İ. 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme). E.Ü.Z.F. Bahçe Bitkileri Bölümü-İZMİR
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Serin iklim sebzelerinin tanıtımı, botanik olarakfamilyalara göre sınıflandırılması, Compositaefamilyası: I. Salata grubu sebzeler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Compositae familyası: I. Salata grubu sebzeler(marul, kıvırcık, başsalata) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Umbelliferae familyası: I. Havuç Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Umbelliferae familyası: II. Kereviz Yetiştiriciliği,III.Maydanoz Yetiştiriciliği,
5 Brassicaceae familyası: I.Alabaş Yetiştiriciliği, II. Turp Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Lahanagiller (Brassicaceae) familyası: III. Başlahana, Brüksel lahanası Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Brassicaceae familyası: IV. Karnabahar, V. Brokoli Yetiştiriciği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Soğangiller (Alliaceae) familyası: I. SoğanYetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
9 Alliaceae familyası: II. Sarımsak Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Alliaceae familyası: III.Pırasa Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Chenopodiaceae familyası: I. Ispanak Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Chenopodiaceae familyası: II. Kırmızı Pancar Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Asparagaceae familyası: I. Kuşkonmaz Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Compositae familyası: Enginar Yetiştiriciliği Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Serin iklim sebzelerini tanır; tarihçesi ve gen kaynakları, besin ve sağlık değeri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hasat, muhafaza ve pazarlamaları konularında bilgiler kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Serin iklim sebze türlerinin yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlar, çözümlemeye yönelik uygun yöntemleri seçer ve uygular Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sebze tohum ekimi, fide yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda uygulama becerisi Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Serin iklim sebzelerini tanır; tarihçesi ve gen kaynakları, besin ve sağlık değeri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hasat, muhafaza ve pazarlamaları konularında bilgiler kazanır - - - - - - - - - - - - - - -
Serin iklim sebze türlerinin yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlar, çözümlemeye yönelik uygun yöntemleri seçer ve uygular - - - - - - - - - - - - - - -
Sebze tohum ekimi, fide yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda uygulama becerisi - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -