Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Serin İklim Sebzeleri | BAH403 | 7 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze öğrenme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze KAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Gamze KAYA |
Amaç |
Ülkemizde ve dünyada yaygın olarak yetiştirilmekte olan ve serin iklim koşullarında yetiştirilebilen sebze türlerini tanıtmak ve yetiştiricilik yöntemleri hakkında bilgilerin uygulamalı olarak öğrencilere aktarımı |
Ders İçeriği |
Serin iklim sebzelerinin sınıflandırılması orijinleri, gen kaynakları, besin ve sağlık değerleri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hastalık ve zararlıları, hasat, muhafaza ve pazarlaması konularında bilgiler kazandırılması |
Ders Kaynakları |
Günay, A. 2006. Genel Sebzecilik, Sebze Yetiştiriciliği Cilt:1, Cilt 2. Çağ Matbaası, Ankara
Vural, H., Eşiyok, D., Duman, İ. 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme). E.Ü.Z.F. Bahçe Bitkileri Bölümü-İZMİR |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Serin iklim sebzelerinin tanıtımı, botanik olarakfamilyalara göre sınıflandırılması, Compositaefamilyası: I. Salata grubu sebzeler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Compositae familyası: I. Salata grubu sebzeler(marul, kıvırcık, başsalata) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Umbelliferae familyası: I. Havuç Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Umbelliferae familyası: II. Kereviz Yetiştiriciliği,III.Maydanoz Yetiştiriciliği, | |
5 | Brassicaceae familyası: I.Alabaş Yetiştiriciliği, II. Turp Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Lahanagiller (Brassicaceae) familyası: III. Başlahana, Brüksel lahanası Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Brassicaceae familyası: IV. Karnabahar, V. Brokoli Yetiştiriciği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Soğangiller (Alliaceae) familyası: I. SoğanYetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Alliaceae familyası: II. Sarımsak Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Alliaceae familyası: III.Pırasa Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Chenopodiaceae familyası: I. Ispanak Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Chenopodiaceae familyası: II. Kırmızı Pancar Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Asparagaceae familyası: I. Kuşkonmaz Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Compositae familyası: Enginar Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Serin iklim sebzelerini tanır; tarihçesi ve gen kaynakları, besin ve sağlık değeri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hasat, muhafaza ve pazarlamaları konularında bilgiler kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Serin iklim sebze türlerinin yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlar, çözümlemeye yönelik uygun yöntemleri seçer ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sebze tohum ekimi, fide yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda uygulama becerisi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Serin iklim sebzelerini tanır; tarihçesi ve gen kaynakları, besin ve sağlık değeri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hasat, muhafaza ve pazarlamaları konularında bilgiler kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Serin iklim sebze türlerinin yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlar, çözümlemeye yönelik uygun yöntemleri seçer ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sebze tohum ekimi, fide yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |