EN
  • Anasayfa
  • TOS116 Beden Eğitimi ve Spor (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TOS116 - Beden Eğitimi ve Spor
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beden Eğitimi ve Spor TOS116 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BAHÇE BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre ŞENYÜZLÜ
Ders Veren
Amaç

Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi, beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler.

Ders Kaynakları Hikmet Aracı, Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beden eğitimi ve sporla ilgili kavramlar
2 Spor türleri Sözlü
3 Spor tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler Sözlü
4 Yaşam Boyu Spor Sözlü
14 Olimpiyatlar
4 Spor ve Beslenme
12 Futbol
8 Vize, Rekreasyon Sözlü
10 Basketbol
10 Voleybol Sözlü
11 Tenis, Masa Tenisi Sözlü
12 Badminton,Yüzme Sözlü
13 Doping
6 İlk yardım
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir.
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Spor işletmeciliği ve sporda organizasyon ile ilgili temel özellikleri açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Spor işletmeciliği ve sporda organizasyon ile ilgili temel özellikleri açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -