Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşaret Dili | TOS120 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Türk işaret dilinin temel yapısı, özellikleri ve kısa tarihçesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek, Türk işaret dili parmak alfabesi ve işaretler yoluyla öğrencilerin işitme engellilerle temel iletişim kurmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
1. Türk işaret dili tarihçesi 2. Türk işaret dili parmak alfabesi 3. Temel işaretler 4. Olumlu ve olumsuz cümle yapıları 5. Soru cümleleri |
Ders Kaynakları |
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat FakültesiTürk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı ve eski Türk Dil Kurumu Başkanı Prof.Dr. Şükrü Haluk AKALIN’ın Türk İşaret Dili Tarihçesine ilişkin çalışmaları
MEB. (2012) Türk İşaret Dili Sözlüğü. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk işaret dili tarihçesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
8 | Ara Sınav ve Türk işaret dili parmak alfabesi | |
2 | Türk işaret dili parmak alfabesi | |
9 | Temel işaretler | |
9 | Temel işaretler | |
11 | Olumlu ve olumsuz cümle yapıları | |
11 | Olumlu ve olumsuz cümle yapıları | |
14 | Soru cümleleri | |
14 | Soru cümleleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır | |||
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar | |||
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |