EN
  • Anasayfa
  • TAS313 Ergonomi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAS313 - Ergonomi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ergonomi TAS313 5 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bülent YILMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Bülent YILMAZ
Amaç

Ergonomi ve iş fizyolojisi konusunda temel kavramların öğrenilmesi, işçi güvenliği ve işçi sağlığı açısından çalışma ortamlarında olması gereken ergonomik şartların kavranması, bu doğrultuda gerekli ergonomik düzenlemeleri yapabilecek bilgilerin edinilmesi, çalışma ortamı tasarımları hakkında bilgi sahibi olunması.

Ders İçeriği

Ergonomi kavramı, iş yerinde uygulanması gereken ergonomik şartlar, gürültü, titreşim, aydınlatma, iklim özellikleri ve çalışma ortamı, kumanda düzenekleri, ergonominin insan faktörü, iş verimliliği, iş güvenliği, iş etüdü ve kalite ile olan ilişkisi, iş yerlerinin ergonomik olarak değerlendirilmesi

Ders Kaynakları Ders Notları
Endüstriyel Ergonomi (Prof. Dr. Alaettin Sabancı, Doç. Dr. Sarp K. Sümer, Doç. Dr. Sait M. Say)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Final Final 20 1 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ergonominin Tarihsel Gelişimi
2 Ergonomide Temel Kavramlar
3 Ergonomi Yaklaşımı ve Uygulamalı Ergonomi
4 İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
5 Çalışma Yerlerinde Ergonomik Düzenleme
5 Çalışma Yerlerinde Ergonomik Düzenleme
7 Vize Haftası
8 İş yeri Düzenlemede Antropometri
9 İş yeri Düzenlemede Antropometri
10 İş Yerinde Çalışma Duruşları
11 İş yerinde gürültü, titreşim, aydınlatma, iklimlendirme
12 Yüklenme ve Zorlanma
13 Çalışma Enerjisi ve İşlerin Enerji Gereksinimi
13 Çalışma Enerjisi ve İşlerin Enerji Gereksinimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ergonomi ile ilgili doğru ve yanlış davranışları kavrayabilecekler
Çalışma ortamındaki fiziksel koşulları ergonomik açıdan değerlendirebilecekler
İş verimliliği açısından en uygun ergonomik şartları uygulayabilme becerisine sahip olma
Ergonomik açıdan uygun olmayan durumları tanıyabilecekler ve düzeltebilecekler
Çalışma ve iş enerji gereksinimlerini ergonomik açıdan değerlendirebilecekler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ergonomi ile ilgili doğru ve yanlış davranışları kavrayabilecekler - - - - - - - - - - - - - - -
Çalışma ortamındaki fiziksel koşulları ergonomik açıdan değerlendirebilecekler - - - - - - - - - - - - - - -
İş verimliliği açısından en uygun ergonomik şartları uygulayabilme becerisine sahip olma - - - - - - - - - - - - - - -
Ergonomik açıdan uygun olmayan durumları tanıyabilecekler ve düzeltebilecekler - - - - - - - - - - - - - - -
Çalışma ve iş enerji gereksinimlerini ergonomik açıdan değerlendirebilecekler - - - - - - - - - - - - - - -