Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Felsefesi | GST108 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Öğrenci ödevi (görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders kapsamında Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile felsefe bilimi arasındaki İlişkiler hakkında fikir oluşturması, endüstriyel tasarım alanının felsefe ile ilişkilendirerek eleştirel gözle yaklaşabilme. |
Ders İçeriği |
Tasarım ile felsefe arasındaki ilişkiyi kurup endüstri ürünleri tasarımı disiplini ile ilişkilendirecek yaklaşımlar geliştirilmesi, endüstri ürünleri tasarımı alanında yaratım süreçlerinin tartışılması, tasarım felsefesini endüstriyel tasarım ürünleri üzerinden tartışılması. |
Ders Kaynakları |
TUNALI, i.(2012). Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, YEM Yayın, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse başlangıç Felsefe ve Tasarım ilişkisine Giriş | |
2 | Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması | |
3 | Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması | |
4 | Tasarım ve Yaratma sürecinin tartışılması | |
5 | Felsefi bir yaklaşım ile endüstriyel tasarım ürünün tanımlanması | |
6 | Endüstriyel tasarım ürününde estetik ve rüküş kavramlarının tartışılması | |
7 | Öğrenci sunuşları | |
8 | Öğrenci sunuşları | |
9 | Endüstriyel tasarım ürününün ve biçim kavramının anlatılması. | |
10 | Endüstriyel tasarım ürünü ve sosyal statü kavramının tartışılması. | |
11 | Endüstriyel tasarım ürünü ve moda kavramının tartışılması. | |
12 | Endüstriyel tasarım ürünü ve meta kavramının tartışılması. | |
13 | Tasarım ve felsefese ilişkisini yeniden Tartışma | |
14 | Dönem sonu ders değerlendirmesinin Yapılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır | |||
Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır | |||
20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır, | |||
Tasarım ve yaratma sürecini tartışır. | |||
Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım ve yaratma sürecini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |