EN
  • Anasayfa
  • GST108 Tasarım Felsefesi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GST108 - Tasarım Felsefesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Felsefesi GST108 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Öğrenci ödevi (görsel ve sözel sunumlar)
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER
Ders Veren
Amaç

Ders kapsamında Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile felsefe bilimi arasındaki İlişkiler hakkında fikir oluşturması, endüstriyel tasarım alanının felsefe ile ilişkilendirerek eleştirel gözle yaklaşabilme.

Ders İçeriği

Tasarım ile felsefe arasındaki ilişkiyi kurup endüstri ürünleri tasarımı disiplini ile ilişkilendirecek yaklaşımlar geliştirilmesi, endüstri ürünleri tasarımı alanında yaratım süreçlerinin tartışılması, tasarım felsefesini endüstriyel tasarım ürünleri üzerinden tartışılması.

Ders Kaynakları TUNALI, i.(2012). Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, YEM Yayın, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 25 1 25
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 25 1 25
Final Final 50 1 50
Toplam İş Yükü (Saat) 179
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse başlangıç Felsefe ve Tasarım ilişkisine Giriş
2 Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması
3 Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması
4 Tasarım ve Yaratma sürecinin tartışılması
5 Felsefi bir yaklaşım ile endüstriyel tasarım ürünün tanımlanması
6 Endüstriyel tasarım ürününde estetik ve rüküş kavramlarının tartışılması
7 Öğrenci sunuşları
8 Öğrenci sunuşları
9 Endüstriyel tasarım ürününün ve biçim kavramının anlatılması.
10 Endüstriyel tasarım ürünü ve sosyal statü kavramının tartışılması.
11 Endüstriyel tasarım ürünü ve moda kavramının tartışılması.
12 Endüstriyel tasarım ürünü ve meta kavramının tartışılması.
13 Tasarım ve felsefese ilişkisini yeniden Tartışma
14 Dönem sonu ders değerlendirmesinin Yapılması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır
Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır
20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır,
Tasarım ve yaratma sürecini tartışır.
Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır - - - - - - - - - - - - - - -
20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır, - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ve yaratma sürecini tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar, - - - - - - - - - - - - - - -