| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım Felsefesi | GST108 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Öğrenci ödevi (görsel ve sözel sunumlar) |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ders kapsamında Endüstri Ürünleri Tasarımı alanı ile felsefe bilimi arasındaki İlişkiler hakkında fikir oluşturması, endüstriyel tasarım alanının felsefe ile ilişkilendirerek eleştirel gözle yaklaşabilme. |
| Ders İçeriği |
Tasarım ile felsefe arasındaki ilişkiyi kurup endüstri ürünleri tasarımı disiplini ile ilişkilendirecek yaklaşımlar geliştirilmesi, endüstri ürünleri tasarımı alanında yaratım süreçlerinin tartışılması, tasarım felsefesini endüstriyel tasarım ürünleri üzerinden tartışılması. |
| Ders Kaynakları |
TUNALI, i.(2012). Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, YEM Yayın, İstanbul.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 |
| Final | Final | 50 | 1 | 50 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse başlangıç Felsefe ve Tasarım ilişkisine Giriş | |
| 2 | Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması | |
| 3 | Felsefe ve Tasarım İlişkisinin anlatılması | |
| 4 | Tasarım ve Yaratma sürecinin tartışılması | |
| 5 | Felsefi bir yaklaşım ile endüstriyel tasarım ürünün tanımlanması | |
| 6 | Endüstriyel tasarım ürününde estetik ve rüküş kavramlarının tartışılması | |
| 7 | Öğrenci sunuşları | |
| 8 | Öğrenci sunuşları | |
| 9 | Endüstriyel tasarım ürününün ve biçim kavramının anlatılması. | |
| 10 | Endüstriyel tasarım ürünü ve sosyal statü kavramının tartışılması. | |
| 11 | Endüstriyel tasarım ürünü ve moda kavramının tartışılması. | |
| 12 | Endüstriyel tasarım ürünü ve meta kavramının tartışılması. | |
| 13 | Tasarım ve felsefese ilişkisini yeniden Tartışma | |
| 14 | Dönem sonu ders değerlendirmesinin Yapılması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır | |||
| Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır | |||
| 20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır, | |||
| Tasarım ve yaratma sürecini tartışır. | |||
| Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | ;
| Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | ;
| 20. yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır, | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | ;
| Tasarım ve yaratma sürecini tartışır. | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | ;
| Felsefe ve tasarım İlişkisini kavrar, | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 0,8 | 0,8 |