| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Engelliler İçin Tasarım I | TAS429 | 7 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
| Amaç |
Öğrencilere, engellilikle ilgili farkındalık kazandırarak, ilgili standartlara ve ergonomik ilkelere uygun kapsayıcı ürünler tasarlamalarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Engellilik ve erişebilirlik konularına odaklanan tasarım projelerinin geliştirilmesi. |
| Ders Kaynakları |
Pullin, Graham. Design Meets Disability. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2009.
Hamraie, A. (2017). Building access: Universal design and the politics of disability. University of Minnesota Press. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı, işlenecek konular hakkında genel bilgilerin verilmesi | Ders |
| 2 | Engellilik ve erişebilirlikle ilgili tanımlar ve standartlar | Ders |
| 3 | Engellilere yönelik dernek, vakıf ve kuruluşlarla görüşme. | Ders |
| 4 | Engelli bireylerin gündelik problemlerine yönelik analizler | Ders |
| 5 | Tespit edilen problemlerle ilgili detaylı araştırma | Ders |
| 6 | Proje önerisi geliştirme | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| 7 | Proje kritiği | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Engellilik ve erişilebilirlikle ilgili farkındalık sahibi olma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kapsayıcı tasarım projeleri geliştirebilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Engellilere yönelik tasarlanan ürünlerde kullanılan standartları bilmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Engellilere yönelik ergonomik yaklaşımları uygulayabilmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Engellilik ve erişilebilirlikle ilgili farkındalık sahibi olma | 2 | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 1 | ;
| Kapsayıcı tasarım projeleri geliştirebilme | 2 | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 1 | ;
| Engellilere yönelik tasarlanan ürünlerde kullanılan standartları bilmek | 2 | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 1 | ;
| Engellilere yönelik ergonomik yaklaşımları uygulayabilmek | 2 | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2 | - | 2 | - | - | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | 2 | 1 |