Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün ve Marka Yönetimi | TAS414 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
Bu dersin amacı, pazarlama karması elemanlarından biri olan ürünün ve bunun bir unsuru olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini, ürün ve marka kavramı, ürün kararları, marka kararları gibi konular oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Duygu Fırat (2016), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları. Tosun, Nurhan Babür (2017), Marka Yönetimi, Beta Yayınları. Baş, Mehmet, (2015), Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık Kavak, Bahtışen, Canan Eryiğit ve Öznur Özkan Tektaş (2016), Pazarlamada Ürün, Siyasal Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ürün ve ürün ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Ürün yönetim süreci | |
3 | Tek ürün kararları | |
4 | Ürün karması ve ürün dizisi kararları | |
5 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci | |
6 | Ürünlerin pazarda yayılması | |
7 | Marka kavramı ve tanımı, marka-ürün ilişkisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Markanın unsurları ve marka değerinin unsurları | |
10 | Marka kişiliği ve marka kimliği | |
11 | Markalama süreci | |
12 | Markalama stratejileri | |
13 | Ürün ve marka konumlandırma | |
14 | Marka iletişimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ürün ve marka kavramının pazarlama içindeki önemini kavrar. | |||
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. | |||
Ürün yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. | |||
Farklı marka türlerini ayırt eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün ve marka kavramının pazarlama içindeki önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı marka türlerini ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |