| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Sağlık ve Yapı Gereçleri Seramik Tasarımı II | TAS438 | 8 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Teorik ders anlatımı, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Görsel Sunum |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Bülent YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri seramik ürün tasarımının detaylarına inilmesi, tasarım için uygun malzeme seçimi, uygun üretim yönteminin seçilmesi ve üretim çizimlerinin gerçekleştirilmesi, pazarlama çalışması, gerçekleştirilen projenin prototip çalışması sayesinde test edilmesi. |
| Ders İçeriği |
Endüstriyel seramik uygulamarı, endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri seramik ürün tasarımının detayları, uygun malzeme ve üretim yöntemi çizimi, detay çizimleri, uygun sır uygulamaları, proje uygulaması ve prototip çalışması ile tasarım sürecinin gerçekleştirlmesi. |
| Ders Kaynakları |
Bryan Sentence; Ceramics a world guide to traditional techniques themes and Hudson 2004.
Dolors Ros ; Ceramics decorative techniques, Barrons, 2001 James Garrat; Design and Technology Cambridge University Press 1994. Jane Gale ; Teach your self pottery Hodder and Stoughton, 2001 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç, kapsam ve hedeflerinin anlatılması. | Ders |
| 2 | Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri ürünleri tasarımının detayları. | Ders |
| 3 | Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri tasarım sürecinde uygun malzeme seçim kriterleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri tasarım sürecinde uygun üterim yöntemi seçim kriterleri | |
| 5 | Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri tasarım sürecinde uygun üterim çizimi ve detayları | |
| 6 | Proje I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 7 | Uygun sır seçimi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Dönem proje konusu üzerine tartışmalar ve kısa öğrenci sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Proje konsept ve araştırma sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Proje Uygulaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Proje Uygulaması/Prototip Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Proje Uygulaması/Prototip Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Proje Sunumu/Prototip Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri seramik ürün tasarımının detaylarını öğrenir,. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel sağlık ve yapı gereçleri seramik ürün tasarımının detaylarını öğrenir,. | 4 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |