Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Semantiği | TAS301 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, sunum, sınıf içi tartışmalar ve soru- yanıt, öğrenci ödevleri (görsel ve sözel sunumlar, rapor teslimi, okuma) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencileri tasarımda anlam sorunsalını sistematik bir yaklaşımla keşfetmeye sevk etmek ve onları tasarlanmış ürünleri göstergebilimsel bir perspektiften analiz edip yorumlayabilmek için gerekli araç ve yöntemlerle donatmak, derste edindikleri bilgi ve içgörüyü göstergebilimsel ve anlambilimsel girdiler ile şekillenmiş ürün konseptleri geliştirmek amacıyla kullanabilmelerini sağlamak, |
Ders İçeriği |
Ürünlere anlambilim ve göstergebilim açısından bakabilme, ürünleri anlamlandırma, ürün tasarımı ile anlam yaratma, göstergeleri tanımlama, tasarımda anlambilim ilkelerini kullanabilme, ürün tasarımında form dili ile kullanıcı-ürün ilişkisini kurabilme, ürün anlambiliminin tanımı, kapsamı, amaçları ve hedefleri ve tasarım alanına getirdiği temel yaklaşımlar, ürün anlam kimliğinin seçimi, ürün anlamının oluşturulması, |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin ders notları,
Chandler, Daniel. Semiotics: The Basics. London: Routledge, 2007. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği, amaç ve işleniş yöntemi tanıtımı, | |
2 | Giriş: Dilbilimsel gösterge kuramı, | |
3 | Giriş: Üçlü gösterge modeli, | |
4 | Kavramlar: kodlar (düzgüler), | |
5 | Kavramlar: düzanlam, yananlam, söylence, | |
6 | Kavramlar: metafor, metonim, | |
7 | Gündelik nesnelerde anlam, | |
8 | Ara sınavı, | |
9 | Nesnelerin dilsel anlamları, | |
10 | Sınıflandırma temelli anlam modelleri, | |
11 | Proje ödevinin duyurulması, | |
12 | Göstergebilim uygulaması 1, | |
13 | Göstergebilim uygulaması 2, | |
14 | Proje ödevi teslim ve sunumu,. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Önceden belirlenmiş anlamlar için ürün konseptleri geliştirir, | |||
Tasarlanmış ürünlerde gerçekleşen farklı anlamlama türlerini ve düzeylerini ayırt edebilir, | |||
Tasarlanmış ürünlerin anlamlarını tartışmada ders içeriğinin kazandırdığı kavramları ve terim dağarcığını kullanabilir, | |||
Mevcut ürünleri, geniş bir nesneler sistemi içinde sahip oldukları anlamlara göre sınıflandırabilir, | |||
Mevcut tasarlanmış ürünlerin anlamlarını göstergebilimsel çerçeveler yoluyla çözümler ve yorumlar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önceden belirlenmiş anlamlar için ürün konseptleri geliştirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarlanmış ürünlerde gerçekleşen farklı anlamlama türlerini ve düzeylerini ayırt edebilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarlanmış ürünlerin anlamlarını tartışmada ders içeriğinin kazandırdığı kavramları ve terim dağarcığını kullanabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mevcut ürünleri, geniş bir nesneler sistemi içinde sahip oldukları anlamlara göre sınıflandırabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mevcut tasarlanmış ürünlerin anlamlarını göstergebilimsel çerçeveler yoluyla çözümler ve yorumlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |