Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Tasarımı III | TAS305 | 5 | 2 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | |||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN | ||||
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Müge GÖKEN | ||||
Amaç |
Ürün tasarımı problemlerinin çözümünde form önerilerinin değerlendirilmesi, uygulama yoluyla farklı çözümler geliştirebilmesini sağlamaktır. |
||||
Ders İçeriği | |||||
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin bireysel ders notları
|
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 1 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 3 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 6 | 1 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 6 | 2 | 12 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje belirlenmesi: projenin; adı, konusu, konusunun arka planı, (problemin amacı ve önemi, yönergeleri, çalışma yöntemi, sınırlamaları, çalışma takvimi içeren ürün dosyası oluşturulması ve sunulması, | |
2 | İş tanımları hazırlanması: ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması, | |
2 | İş tanımları hazırlanması: ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması, | |
4 | Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi: potansiyel müşterilerin belirlenmesi, müşteriler için ihtiyaç analizi yapılması, İhtiyaçların sıralanması, anketler, | |
5 | Kalite evi oluşturulması: anket sonuçlarından kalite evi oluşturulması ve yorumlanması, | |
6 | Konseptlerin oluşturulması: kalite evi sonuçlarından konseptlerin oluşturulması (ürün tipleri, gereksinimler ve fonksiyonların belirlenmesi), | |
7 | Konsept geliştirme: bütün konseptler, algı ve bilgi süreci (görsel algı, psikolojik konfor ve ürün iletişimi), yasalar ve çevresel etkiler vb., etkenler göz öüne alınarak iyileştirilir, | |
8 | Ara sınavı (ürün dosyası, eskizler, konseptler) | |
9 | Konsept seçimi: konsept puanlama matrisi hazırlanır ve en yüksek puanlı konsept seçilir, | |
10 | Maket: seçilen konseptin maketi yapılır ve maket üstünde çalışmalar yapılır, | |
11 | CAD: tasarım kriterleri belirlenir ve CAD ortamında tasarım yapılır, | |
11 | CAD: tasarım kriterleri belirlenir ve CAD ortamında tasarım yapılır, | |
13 | Model ve prototip yapımı: konseptin ölçekli model veya prototipi gerçekleştirilir, | |
14 | Proje paftaları, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ürün tasarımı ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibidir, | |||
Farklı malzemelerin ve yapısal özelliklerin forma kazandırdığı nitelikler konusunda bilgi sahibidir, | |||
Ürün tasarımında müşteri, biçim, malzeme ve üretim ilişkisinin ürünün amaca uygun olmasına yaptığı katkıyı açıklayabilir. | |||
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine uygun çözümler önerebilir, | |||
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine sunduğu çözümleri biçim-malzeme-üretim ilişkisi bakımından açıklayabilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün tasarımı ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibidir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı malzemelerin ve yapısal özelliklerin forma kazandırdığı nitelikler konusunda bilgi sahibidir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün tasarımında müşteri, biçim, malzeme ve üretim ilişkisinin ürünün amaca uygun olmasına yaptığı katkıyı açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine uygun çözümler önerebilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine sunduğu çözümleri biçim-malzeme-üretim ilişkisi bakımından açıklayabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |