EN
  • Anasayfa
  • TAS305 Ürün Tasarımı III (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAS305 - Ürün Tasarımı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Tasarımı III TAS305 5 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS206 Ürün Tasarımı II Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Müge GÖKEN
Amaç

Ürün tasarımı problemlerinin çözümünde form önerilerinin değerlendirilmesi, uygulama yoluyla farklı çözümler geliştirebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders Kaynakları Öğretim üyesinin bireysel ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 1 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 6 1 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 6 4 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 6 1 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 3 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 6 1 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 6 2 12
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje belirlenmesi: projenin; adı, konusu, konusunun arka planı, (problemin amacı ve önemi, yönergeleri, çalışma yöntemi, sınırlamaları, çalışma takvimi içeren ürün dosyası oluşturulması ve sunulması,
2 İş tanımları hazırlanması: ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması,
2 İş tanımları hazırlanması: ürün ve piyasa araştırması, taslak (eskizler) üzerinden beyin fırtınası yapılması, tasarım için görev beyanı hazırlanması,
4 Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi: potansiyel müşterilerin belirlenmesi, müşteriler için ihtiyaç analizi yapılması, İhtiyaçların sıralanması, anketler,
5 Kalite evi oluşturulması: anket sonuçlarından kalite evi oluşturulması ve yorumlanması,
6 Konseptlerin oluşturulması: kalite evi sonuçlarından konseptlerin oluşturulması (ürün tipleri, gereksinimler ve fonksiyonların belirlenmesi),
7 Konsept geliştirme: bütün konseptler, algı ve bilgi süreci (görsel algı, psikolojik konfor ve ürün iletişimi), yasalar ve çevresel etkiler vb., etkenler göz öüne alınarak iyileştirilir,
8 Ara sınavı (ürün dosyası, eskizler, konseptler)
9 Konsept seçimi: konsept puanlama matrisi hazırlanır ve en yüksek puanlı konsept seçilir,
10 Maket: seçilen konseptin maketi yapılır ve maket üstünde çalışmalar yapılır,
11 CAD: tasarım kriterleri belirlenir ve CAD ortamında tasarım yapılır,
11 CAD: tasarım kriterleri belirlenir ve CAD ortamında tasarım yapılır,
13 Model ve prototip yapımı: konseptin ölçekli model veya prototipi gerçekleştirilir,
14 Proje paftaları,
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ürün tasarımı ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibidir,
Farklı malzemelerin ve yapısal özelliklerin forma kazandırdığı nitelikler konusunda bilgi sahibidir,
Ürün tasarımında müşteri, biçim, malzeme ve üretim ilişkisinin ürünün amaca uygun olmasına yaptığı katkıyı açıklayabilir.
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine uygun çözümler önerebilir,
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine sunduğu çözümleri biçim-malzeme-üretim ilişkisi bakımından açıklayabilir,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ürün tasarımı ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibidir, - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı malzemelerin ve yapısal özelliklerin forma kazandırdığı nitelikler konusunda bilgi sahibidir, - - - - - - - - - - - - - - -
Ürün tasarımında müşteri, biçim, malzeme ve üretim ilişkisinin ürünün amaca uygun olmasına yaptığı katkıyı açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine uygun çözümler önerebilir, - - - - - - - - - - - - - - -
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerine sunduğu çözümleri biçim-malzeme-üretim ilişkisi bakımından açıklayabilir, - - - - - - - - - - - - - - -