EN
  • Anasayfa
  • TAS305 Ürün Tasarımı III (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAS305 - Ürün Tasarımı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Tasarımı III TAS305 5 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TAS206 Ürün Tasarımı II Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN
Amaç

Ürün tasarımı problemlerinin çözümünde form önerilerinin değerlendirilmesi, uygulama yoluyla farklı çözümler geliştirebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tasarım İş tanım öğrenciyle paylaşılır. Öğrenci eskiz, modelleme ve görsel temsiller ile ürün fikri sunar. Öğrenci ve yürütücü projeyi birlikte geliştirirler.

Ders Kaynakları Öğretim üyesinin bireysel ders notları
Product Design and Development by Karl Ulrich, Steven Eppinger, and Maria C. Yang
Inspired: How to Create Tech Products Customers Love (Silicon Valley Product Group) by Marty Cagan
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
70
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 24 1 24
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Uygulama 1 Uygulama 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasarım iş tanımının açıklanması Ders
2 Proje konusunun araştırılması, malzeme araştırması, trend araştırması, vs. Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Hedef kitlenin ve proje alanının belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
4 Kullanıcı araştırması Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
5 Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Ön jüri- Ürün fikirlerinin sunulması- 1 tanesinin seçilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Ürün Geliştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Ürün Geliştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Ürün Geliştirme Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Maket yapımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Maket yapımı Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Final formatının açıklanması Ders Sınıf Dışı Çalışma
15 Final Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ürün geliştirme becerisi kazanır Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
3B modelleme becerisini güçlendirir. Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
2B sunum becerisini geliştirir. Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Genel proje ve kullanıcı araştırma becerisi kazanır. Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Maket yapma becerisi gelişir. Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ürün geliştirme becerisi kazanır 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 4 5 5 5
3B modelleme becerisini güçlendirir. 4 5 3 4 3 5 3 3 5 4 5 2 5 3 5
2B sunum becerisini geliştirir. 4 5 3 4 3 5 3 3 5 4 5 2 5 3 5
Genel proje ve kullanıcı araştırma becerisi kazanır. 4 5 3 4 5 5 3 5 5 4 5 2 5 5 5
Maket yapma becerisi gelişir. 4 5 3 4 3 5 4 3 5 4 5 2 5 3 5
Ortalama Değer 4 5 3,4 4 3,8 5 3,4 3,8 5 4 5 2,4 5 3,8 5