| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ürün Tasarımı III | TAS305 | 5 | 2 + 4 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN (Yıl: 2025 - 2026) | ||||
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Müge GÖKEN | ||||
| Amaç |
Ürün tasarımı problemlerinin çözümünde form önerilerinin değerlendirilmesi, uygulama yoluyla farklı çözümler geliştirebilmesini sağlamaktır. |
||||
| Ders İçeriği |
Tasarım İş tanım öğrenciyle paylaşılır. Öğrenci eskiz, modelleme ve görsel temsiller ile ürün fikri sunar. Öğrenci ve yürütücü projeyi birlikte geliştirirler. |
||||
| Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin bireysel ders notları
Product Design and Development by Karl Ulrich, Steven Eppinger, and Maria C. Yang Inspired: How to Create Tech Products Customers Love (Silicon Valley Product Group) by Marty Cagan |
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
|
Uygulama Dersleri
|
70
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 24 | 1 | 24 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım iş tanımının açıklanması | Ders |
| 2 | Proje konusunun araştırılması, malzeme araştırması, trend araştırması, vs. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Hedef kitlenin ve proje alanının belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 4 | Kullanıcı araştırması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
| 5 | Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Ürün fikirlerinin oluşturulması, kritik alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Ön jüri- Ürün fikirlerinin sunulması- 1 tanesinin seçilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Ürün Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Ürün Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Ürün Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Maket yapımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Maket yapımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Final formatının açıklanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 15 | Final | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ürün geliştirme becerisi kazanır | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| 3B modelleme becerisini güçlendirir. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| 2B sunum becerisini geliştirir. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
| Genel proje ve kullanıcı araştırma becerisi kazanır. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
| Maket yapma becerisi gelişir. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün geliştirme becerisi kazanır | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| 3B modelleme becerisini güçlendirir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | ;
| 2B sunum becerisini geliştirir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | ;
| Genel proje ve kullanıcı araştırma becerisi kazanır. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| Maket yapma becerisi gelişir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 5 | 3,4 | 4 | 3,8 | 5 | 3,4 | 3,8 | 5 | 4 | 5 | 2,4 | 5 | 3,8 | 5 |