| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mekatronik ve Adaptronik | TAS329 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin endüstriyel tasarım ürünlerinde kullanılan mekanizma sistemleri ve çalışma prensiplerini tanıyabilmesi, strüktür kurabilmesi; 2 boyut ile 3 boyut arasındaki bağı kurulabilmesi. Kompleks bir formun 3 boyuttan 2 boyuta ve tekrar 3 boyuta aktarılabilmesi; çeşitli model malzemelerinin bir arada başarıyla kullanılabilmesi |
| Ders İçeriği |
Mekatronik ve adaptronik ilkeleri, kullanım alanları, sistem elemanları ve özellikleri, detaylar, ürün geliştirme stratejisi, örnek uygulamalar, tüketici elektroniği, fiziksel programlama platformları, tek başına çalışan interaktif nesneler geliştirmek için Arduino vb. sistemler, Ardunio gibi fiziksel sistemlerin bilgisayar üzerinde çalışan Macromedia Flash, Processing, Max/MSP, Pure Data, SuperCollider gibi yazılımlara bağlı uygulamaları. Ardunio vb. sistemler ile örnek endüstri ürünleri tasarım projeleri. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç, kapsam ve yönteminin belirlenmesi | |
| 2 | Mekanizmanın tanımı, birleştirme elemanları ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Sökülebilen ve sökülemeyen birleştirmeişlemleri ve elemanları, Güç ve hareketiletimi, miller, hareket elemanları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Güç iletimi, kayış kasnak sistemleri ve elemanları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Basit makaralar, zincir ve dişliler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kam mekanizmaları ve elemanları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 8 | Düzlemsel mekanizmalar, uzuv, serbestlik derecesi, mafsal | Tartışmalı Ders |
| 9 | Detay gösterimi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Mekanizma ve elektronik ilişkisi, mekatronik | Tartışmalı Ders |
| 11 | Sensör çeşitleri ve kullanım yerleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Proje; Problem tabanlı mekanizma çözümleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Proje; Problem tabanlı mekanizma çözümleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Proje; Problem tabanlı mekanizma çözümleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mekanizmaları anlamak. | |||
| Mekanizma ve bağlantı çeşitlerini tanımak ve yorumlayabilmek. | |||
| Temel mekanizma elemanlarını tanımak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekanizmaları anlamak. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | ;
| Mekanizma ve bağlantı çeşitlerini tanımak ve yorumlayabilmek. | - | 1 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | ;
| Temel mekanizma elemanlarını tanımak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 1 | - | - | 0,67 | - | - | - | - | - | - | 1,67 | - | - | - |