| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kullanıcı ve Ürün Etkileşimi | TAS331 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
| Amaç |
Kullanıcı-ürün etkileşimi tasarımı temel kavramları ve tasarım yaklaşımları ile kullanıcı odaklı ürün deneyimi bileşenleri bağlamında, kullanıcı-ürün etkileşiminin anlaşılması ve tasarlanması için gerekli prensipleri aktarmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, kullanıcı-ürün etkileşimi tasarımına dair temel kavramlar, kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımları, kullanıcı odaklı ürün deneyimi bileşenleri (duyusal, algısal, bilişsel, duygusal), dijital ve dijital olmayan etkileşimli ürün uygulamaları üzerinden tartışılır. Verilen teorik bilgilerin, verilecek ürün tasarımı projesi ile birleştirilmesi beklenmektedir. |
| Ders Kaynakları |
Moggridge, B., & Atkinson, B. (2007). Designing interactions (Vol. 14). Cambridge: MIT
press.
Preece, J., Rogers, Y., & Sharp, H., (2002). Interaction Design: Beyond Human Computer Interaction. New York: John Wiley. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç, kapsam ve yönteminin açıklanması . | Ders |
| 2 | Etkileşim tasarımı kavramı, tarihi ve temel kavramları. | Ders |
| 3 | Ürün - kullanıcı ilişkisi. | Ders |
| 4 | Kullanıcı deneyimleri, kullanıcı odaklı tasarım. | Ders |
| 5 | Örnek ürünler üzerinden ürün- kullanıcı ilişkisini çözümleme. | Ders |
| 6 | Örnek ürünler üzerinden ürün- kullanıcı ilişkisini çözümleme: Öğrenci Sunumları | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders |
| 8 | İnsan - Makine etkileşimi, teknolojinin etkisi | Ders |
| 9 | Dijital etkileşim, dijital ürün arayüzleri | Ders |
| 10 | İleri teknolojilerin kullanıcı deneyimine etkisi | Ders |
| 11 | proje kritiği | Ders |
| 11 | proje kritiği | Ders |
| 11 | proje kritiği | Ders |
| 11 | proje kritiği | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kullanıcı-ürün etkileşimi ile ilgili temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kullanıcı odaklı ürün deneyimi bileşenlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kullanıcı-ürün etkileşimini tasarlama kabiliyetini kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kullanıcı-ürün etkileşimi ile ilgili temel kavramları bilir. | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | ;
| Kullanıcı odaklı ürün deneyimi bileşenlerini kavrar. | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 1 | ;
| Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 1 | ;
| Kullanıcı-ürün etkileşimini tasarlama kabiliyetini kazanır. | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 0,5 | 1,5 | 1 |