Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Tasarımı IV | TAS302 | 6 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Tasarım stüdyoları bireysel kritiklerden, duvar kritiklerinden, sunum ve jürilerden oluşan iterasyonlar yoluyla yürütülmektedir. | ||||
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Dağıtım, satış, kullanım, bakım, onarım, yeniden-kullanım ve atık yönetiminden oluşan ardışık bağlamların tasarımına dair kapsamlı bir kavrayış geliştirmeleri için öğrencilere destek olmaktır. Bir diğer hedef ise, sistematik düşünce becerileri gerektiren karmaşık problemler için çözüm geliştirme konusunda öğrencilere donanım sağlayan yöntemlerin tanıtılmasıdır. |
||||
Ders İçeriği |
Ürün Tasarım III'' dersinin ileri aşaması olan Ürün Tasarımı IV sürecinde; tasarıma, ürün yaşam döngüsü ve ürün sistemlerinden oluşan daha geniş bir açıdan bakılması. Sistematik düşünce becerileri gerektiren karmaşık problemler için çözüm geliştirmesi; süreç içerisinde tasarım araştırması, kavram / fikir geliştirme, ürün kritiği, teknik detaylandırma, malzeme seçimi ve ürünlerin üretimi, istiflenmesi, dağıtımı, servis hizmeti olanakları, geri-dönüşümü gibi bir tasarım projesinin tüm gereklilikleri yürütülür, yerine getirilir, iki ve üç boyutlu sergileme elemanları ile sunulur. |
||||
Ders Kaynakları |
Cuffaro, D. et al., 2006, Process, Materials and Measurements, Gloucester, Rockport Publishers.
Lesko, J., 1999, Industrial Design Materials and Manufacturing, New York, John Wiley and Sons, Inc.. Öğretim elemanının ders notları |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 40 | 1 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş- İlk Projenin Duyurulması ve İrdelenmesi | |
2 | Konu ile ilgili Araştırma ve Bulguların Paylaşımı / Fikir Eskizleri | |
3 | Stüdyo Çalışması / Ön Jüri Değerlendirmesi | |
4 | Stüdyo Çalışması / Tasarım araştırması ve kavram geliştirme | |
5 | I. Proje Jüri Değerlendirmesi | |
6 | II. Proje Konusunun Verilmesi / Konu İle İlgili Araştırma | |
7 | Stüdyo Çalışması / Proje II uygulama | |
8 | Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi | |
9 | Stüdyo Çalışması | |
10 | II. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi | |
11 | Final Projesi, Araştırma Çalışması | |
12 | Stüdyo Çalışması / Veri toplama, pazar araştırması, odak grup çalışması, mülakatlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım geliştirme ve detaylandırma süreçlerinin her aşamasında çok sayıda paydaş ile işbirliği içinde çalışabilir, | |||
Sistem düşüncesinin ilkelerini ürün geliştirme sürecine uygular, | |||
Tasarım araştırmasında elde ettiği bulguları anlamlı tasarım kararlarına dönüştürür | |||
Ürün ortamını birbirine bağlı ögelerden oluşan bir sistem olarak analiz edebilir, verili bir altyapıyı en etkin ve sürdürülebilir şekilde kullanan tasarım çözümleri üretir, | |||
Çok sayıda girdiyi belirli bir uyum içinde düzenleyen tasarım kavramları geliştirir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım geliştirme ve detaylandırma süreçlerinin her aşamasında çok sayıda paydaş ile işbirliği içinde çalışabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistem düşüncesinin ilkelerini ürün geliştirme sürecine uygular, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım araştırmasında elde ettiği bulguları anlamlı tasarım kararlarına dönüştürür | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün ortamını birbirine bağlı ögelerden oluşan bir sistem olarak analiz edebilir, verili bir altyapıyı en etkin ve sürdürülebilir şekilde kullanan tasarım çözümleri üretir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çok sayıda girdiyi belirli bir uyum içinde düzenleyen tasarım kavramları geliştirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |