Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Portfolyo ve Sunum Teknikleri | TAS314 | 6 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Proje, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölüm öğrencisine kişisel bir portfolyo geliştirmenin temel prensiplerini öğretmektir. Sunulacak malzeme ve sunum şekli arasında anlaşılabilir, net, doğrusal bir ilişki kurabilmek üzerine odaklanılması hedeflenmektedir. Öğrenciler kişisel yeteneklerini en iyi ifade eden portfolyoları oluşturmak üzere yönlendirileceklerdir. En iyi işlerini kapsayan bir portfolyo tasarlamaları ve en uygun sunum yöntemini benimsemeleri istenmektedir. |
Ders İçeriği |
Ürün tasarımında kullanıcı ürün ilişkisi; kullanıcı kriterleri: ergonomik veriler, maliyet; müşteri beğenileri; müşteri profili; hedef kitle; malzeme kullanımı; malzeme ürün uyumu; malzeme kullanıcı ilişkisi; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlenmesi, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır. |
Ders Kaynakları |
http://webstyleguide.com/wsg2/page/grids.html http://www.mezzoblue.com/archives/2005/05/13/columnsgrid/index.php http://www.smileycat.com/miaow/archives/layoutgrid.php http://tutorialblog.org/gridsystemsinwebdesign/ http://www.webdesignerwall.com/trends/gridandcolumndesigns/ http://www.alistapart.com/articles/outsidethegrid http://www.creativepublic.com/portfoliotips.php http://webtypography.net
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 60 | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | CV Hazırlama | |
3 | Portfolyo tasarımı ve türleri. | |
11 | Proje | |
5 | Proje | |
6 | Sınıf içi çalışma. Malzeme, araçlar ve portfolyo türleri hakkında eleştiri. | |
7 | Dijital portfolyo tasarımı | |
8 | İş ve İş Görüşmeleri | |
9 | Sunum-Kurumsal İletişim | |
10 | proje | |
11 | Proje | |
12 | Sunum-Müşteri ve Müşteri ile Görüşme | |
13 | Dijital ve Basılı portfolyo tasarımı | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır, | |||
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir. | |||
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |