Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Kurgudan Gerçekliğe Ürün Tasarımı | TAS324 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Film Gösterimi, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilim kurgu ve ürün tasarımı alanı arasındaki ilişkiyi kurmak, bilim kurgu odaklı çalışmalardaki ürün tasarımlarından yola çıkarak gelecek odaklı yaratıcı düşünce, ürün tasarımı ve etkileşim tasarımı becerilerinin geliştirilmesi ve uygulama çalışması ile pekiştirilmesi. |
Ders İçeriği |
Bilim Kurgu filmlerindeki ürün tasarımları, Futurizm (Gelecekbilim) ve Future Reality (Geleceğin Gerçekliği / 'Gerçekçi' Gelecek) kavramları, bilim kurgu filmlerinin 'Tasarım Perspektifi'nden analizi, Bilim Kurgu filmlerindeki ürünlerin gelecekte gerçekdünyada kullanılacak endüstriyel ürünlerle, yeni kullanıcı-ürün etkileşimleriyle ve bu etkileşimlerin olası sosyal, kültürel, teknolojik ve ekonomik sonuçlarıyla ilişkisinin incelenmesi, bir ürün tasarım projesi gerçekleştirilmesi |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının ders notları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 6 | 60 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıtılması | |
2 | Bilim kurgu filmlerin tarihi, temel kavramlar, akımlar | |
8 | Film gösterimi ve tartışma | |
8 | Film gösterimi ve tartışma | |
5 | Gelecekte geçen bir film için ürün tasarımı | |
5 | Gelecekte geçen bir film için ürün tasarımı | |
7 | Ara Sınav (Proje teslimi, sunum) | |
8 | Film gösterimi ve tartışma | |
10 | Bilim kurgu filmlerindeki ürünlerin hayata geçirilmiş örnekleri (Öğrenci ödevlerinin sunulması) | |
10 | Bilim kurgu filmlerindeki ürünlerin hayata geçirilmiş örnekleri (Öğrenci ödevlerinin sunulması) | |
13 | Proje Uygulaması | |
13 | Proje Uygulaması | |
13 | Proje Uygulaması | |
14 | Proje Sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı becerileri gelişir. | |||
Geleceğe yönelik kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı algısı gelişir, | |||
Bilim kurgu ve bilim kurgu filmlerindeki ürünler ile endüstri ürünleri tasarımı arasındaki ilişkiyi kurar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı becerileri gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geleceğe yönelik kavramsal ürün ve etkileşim tasarımı algısı gelişir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilim kurgu ve bilim kurgu filmlerindeki ürünler ile endüstri ürünleri tasarımı arasındaki ilişkiyi kurar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |