Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ambalaj Tasarımı | TAS328 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ürün ambalajında grafik tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı ilişkisini kurmak, ürün, marka, ambalaj ilişkisi üzerinden ambalaj tasarımının temel ilkelerini öğretmek, ambalaj tasarımının farklı disiplen ile ilişkisini kurmak, proje uygulamaları ile ambalaj tasarımı sürecini yönetmek. |
Ders İçeriği |
Ambalajda grafik tasarımın endüstri tasarımı ile ilişkisi, endüstriyel tasarım ürünlerinde ambalaj sorunları ve çözümleri, form ve grafik çözümlemeler, ambalaj malzemeleri, ambalaj tasarımı ve sürdürülebilirlik, ambalaj tasarımı ve sosyokültürel ilişkiler, ambalaj-kullanıcı etkileşimi ambalaj tasarımı uygulaması |
Ders Kaynakları |
Sonsino S.,’’Packaging Design’’ Thames and Hudson,London,1990 Hine T.,’’The Total Packaging’’Little Brown and Company.1995
Göktepe Y., ‘’An Analytical Survey on the Role of Packaging in Industrial Design’’İYTE, master thesis ,2000. Byars M.,’’50 Products- Innovations in Design and Materials’’,Roto Vision ,New York 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaç ve işleniş yönteminin tanıltılması | |
2 | Ambalaj kavramı, tarihsel süreci | |
3 | Amabalaj türleri, ambalajın bileşenleri | |
4 | Amabalaj malzemeleri ve sürdürülebilirlik ilişkisi | |
5 | Ambalajın fonksiyonları | |
6 | Örnek ambalaj tasarımları çözümlemeleri ve sunumları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Amabalaj tasarımın temel ilkeleri | |
9 | Amabaj tasarımında grafik tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı ilişkisi | |
10 | Ambalaj tasarımında yeni kullanım alanları | |
11 | Proje Uygulaması | |
11 | Proje Uygulaması | |
11 | Proje Uygulaması | |
14 | Proje Sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ambalaj tasarımının temel ilkeleri öğrenir. | |||
Ambalaj tasarımında form ve grafik öğelerin kullanımı hakkında bilgiye sahip olur ve tasarım sürecinde uygulayabilir. | |||
Ambalaj tasarımı ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrar | |||
Ürün ambalajında grafik tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı ilişkisini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ambalaj tasarımının temel ilkeleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ambalaj tasarımında form ve grafik öğelerin kullanımı hakkında bilgiye sahip olur ve tasarım sürecinde uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ambalaj tasarımı ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün ambalajında grafik tasarım ve endüstri ürünleri tasarımı ilişkisini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |