Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Estetik | GST211 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Tartışma, Öğrenci ödevi (görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | Öğr. Elm. Başar PAZI |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin estetik ile ilgili temel kavramlarla tanışmalarını ve tarihsel süreçte estetik kavramının oluşum aşamaları hakkında bilgilendirmek, sanat, sanatçı, eser, sanattaki güzel gibi temel kavramlar üzerinde tartışma ortamı yaratarak, sorgulama ve değerlendirme yapabilmeyi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Estetik ile ilgili temel kavramlar, estetik kavramının tarihsel değişimi, beğeni ve estetik yargılar, estetik bilgi edinimi, estetik ve kültür, günlük yaşamımızda estetik. |
Ders Kaynakları |
Bozkurt, Nejat, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Kitabevi, 2000; Sena, Cemil, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, Remzi Kitabevi, 1972.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amacı ve işleme yöntemi ile ilgili bilgi verilmesi | |
2 | Estetiğe Giriş: Estetik ile ilgili genel bilgiler | |
3 | Estetiğin konusu, içeriği | |
4 | Estetik kavramının tarihsel süreç içindeki gelişimi | |
5 | Estetik ve kültür, Yaşam ile estetik arasındaki ilişki | |
6 | Estetik ve resim,estetik ve tasarım, estetik ve heykel, estetik ve mimarlık, estetik ve mitoloji, estetik ve din . | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Estetik ve Sunum | |
9 | Estetik bilgi edinimi | |
10 | Sanat eserinin bir öğesi olarak estetik. | |
11 | Beğeni ve estetik yargılar. | |
12 | Güzel, doğadaki ve sanattaki güzel, zaman içerisinde güzellik anlayışının değişimler göstermesi, sanatta çirkinlik kavramı. | |
13 | Estetik haz, estetik yaşantı ve kaygı. | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Estetik ile ilgili temel kavramları açıklar. | |||
Estetiğin tarihin erken dönemlerinden beri yaşamın bir gerçeği olduğunu kavrar. | |||
Antik çağdan beri var olan estetik tartışmalarını öğrenir | |||
Estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır | |||
Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Estetik ile ilgili temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Estetiğin tarihin erken dönemlerinden beri yaşamın bir gerçeği olduğunu kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Antik çağdan beri var olan estetik tartışmalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |